رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد
تابناک: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از عدم راه‌اندازی تونل بهشت‌آباد انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید در قبال خسارات وارده به کشاورزی و محیط زیست پاسخگو باشند.
کد خبر: ۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، قدرت‌الله قاسمی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان برتر و افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: محدودیت منابع آبی یکی از چالش‌های بزرگ ما در بخش کشاورزی محسوب شده و زخم عمیقی بر پیکره بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان ما امروز مهمان ناخوانده‌ای دارند که از سهم آب کشاورزان به نفع خود استفاده می‌کنند، افزود: کشاورزان تلاش می‌کنند تا با افزایش بهره‌وری این کمبود را جبران کنند.

رئیس سازان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این تهاجم به گونه‌ای رقم می‌خورد که عرصه بر افراد شاغل در این بخش بسیار تنگ شده است.

وی ادامه داد: حدود 400 تا 500 میلیون متر مکعب آب زاینده‌رود از محل تونل دوم گلاب از بخش کشاورزی برداشت و به سایر بخش‌ها انتقال داده شده است.

قاسمی بیان کرد: 200 میلیون متر مکعب آب متعلق به بخش کشاورزی در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به عدم راه‌اندازی و بهره‌برداری از تونل بهشت‌آباد برای جبران برداشت‌های مربوط به بخش کشاورزی گفت: وضعیت کشاورزی و محیط زیست ما در آینده دچار مشکلات حاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشارزی استان اصفهان اضافه کرد: ما در برابر نسل آینده مسئول هستیم و تاریخ شهادت داد که گذشتگان درباره این موضوع هشدار دادند اما متولیان امر به این مهم توجه نکردند.

وی با بیان اینکه کشاورزان دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، تصریح کرد:‌ کشاورزان مجبورند برای حل مشکلات معیشتی بخشی از زمین‌های خود را به دلالان برای تفکیک و تغییر کاربری واگذار کنند.

قاسمی ادامه داد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که تا کجا اقدامات افزایش بهره‌وری و خدمات ترویجی در بخش کشاورزی کارآمد و پاسخگوی مسائل موجود است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار