صالح مطرح کرد:
تابناک: رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرضا گفت: متوسط میزان بارندگی در جهان ۸۰۰ میلیمتر در سال است و این در حالی است که این میزان در کشور ایران حدود ۲۵۰ میلیمتر و در استان اصفهان حدود ۱۲۰ میلیمتر در سال است.
کد خبر: ۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا ، محمد حسین صالح در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا مصرف بی رویه آب را مهمترین معضل کشور پس از بروز پدیده خشکسالی دانست و اذعان داشت: مصرف بی رویه آب در کشور ایران و منطقه استان اصفهان در حالی است که مصرف آب در کشورهایی که در مقایسه با ایران دارای مقادیر بارش های بیشتری هستند کمتر از ماست.

وی، در ادامه تعداد منابع تولید آب شرب شهرضا را ۲۲ حلقه چاه ذکر کرد و افزود: از مجموع هفت حلقه چاه منطقه وردشت ۴ حلقه خشک شده و ۳ حلقه باقی مانده نیز با استحصال ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه در مدار هستند.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرضا، همچنین با اعلام این مطلب که آب شرب شهرستان شهرضا از نظر کیفی کاملآ سالم است اظهار داشت: سطح آب چاه های تولید آب شرب شهرستان شهرضا به حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ متر کاهش یافته است .

صالح، همچنین با اعلام خبر کاهش ۲۵ درصدی میزان بارش های جوی در سال ۹۳ نسبت به سال های گذشته، کنترل مصرف را تنها راه مقابله با پدیده خشکسالی دانست و اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز هر نفر در شهرضا ۱۷۵ لیتر آب مصرف می کند و این در حالی است که این میزان در کشور پر بارشی مثل آلمان حدود ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است.

وی، الگوی مناسب مصرف آب شرب خانوار را ۱۸ لیتر در فصل زمستان و ۲۱ لیتر در فصل تابستان اعلام کرد و گفت: افزایش میزان مصرفی بیش از این مقدار علاوه بر تاثیر مستقیم در افزایش آب بهای خانوار در شرایط فعلی یک گناه نابخشودنی است.

رئیس شرکت اب و فاضلاب شهرضا اذعان داشت: مصرف حدود ۳۰۰ لیتر آب شرب برای شستشوی خودرو و مصرف ۱۲ تا ۱۵ لیتر آب آشامیدنی در زمان استحمام در حالی انجام می شود که می توان با اتخاذ تدابیری ساده مصرف آب را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.

صالح در ادامه افزود: اگر هر خانواده یا دستگاه اجرایی حدود ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند در تابستان ۹۴ مشکلی برای تامین آب شرب شهرستان نخواهیم داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار