تابناک: استاد دانشگاه گفت: سراسر وجود امام راحل نور و برکت بود و ایشان با آمدن و فکر خود، آتشی در ریشه اندیشه ها ایجاد کردند.
کد خبر: ۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 13 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، حجت الاسلام علیرضا گرجی، استاد دانشگاه چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 10 شهید والامقام روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: شهدا شاگردان مکتب امام راحل بودند و تمام فضائل امام راحل به واسطه تأسی از انبیای الهی بود.

وی افزود: اندیشه امام خمینی(ره) افزون بر ایجاد نورانیت در ذهن ها، خط بطلانی برتمام اندیشه های باطلی که به دنبال هوای نفس بودند کشید، چرا که امام احل اندیشه ای الهی داشت.

حجت الاسلام گرجی گفت: امام راحل به عنوان وارث پیامبر(ص) مانند آن بزرگوار، رحمه للعالمین بود و اندیشه های او محدود به کشور ایران نبود، بلکه هرجا دین بود، اندیشه امام نیز بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که هر جا آزاده ای وجود دارد، پیام و شعار امام خمینی به آنجا می رسد گفت: این موضوع به معنای رحمه للعالمین است و مردم پشت سرایشان سعادت و عزت را دریافتند.

وی دغدغه امام راحل را ایجاد وحدت الهی دانست و گفت: علما وارثان انبیای الهی هستند و امام راحل به معنای واقعی وارث ابراهیم خلیل و پیامبر(ص) بود.

به گفته وی، پیامبر(ص) در زمان جاهلیت اعراب در میان آنها حضور پیدا کرد و بساط بت پرستی را بهم ریخت و انقلابی در ذهن مردم ایجاد کرد و امام خمینی نیز به تأسی از پیامبر اسلام(ص)، با دانایی و درد دین داشتن، توانست انقلابی عظیم ایجاد کند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به این که عرفان امام زبان زد خاص و عام است، افزود: کسی که می خواهد بالامرتبه باشد باید تمام شعور زندگی او الهی باشد، از این رو امام خمینی(ره) این گونه بود و انقلاب اسلامی با ذهن، دل، همت او به پیروزی رسید.

این استاد دانشگاه گفت: انقلاب به آسانی به دست نیامده است و شهدا شاگردان مکتب امام راحل بودند و تمام فضائل امام راحل به دلیل تأسی از انبیا بود.

وی افزود: در دوره رژیم ستم شاهی، مردم به لحاظ عقل و جسم در زنجیر بودند و امام با نظریات خود جامعه باطل و جامعه الهی را برای مردم تبیین کرد و عنوان کرد که خداوند انسان را آزاد خلق کرده و ما باید آزادی و استقلال داشته باشیم.

وی با اشاره به این که شهدا شاگردان مکتب امام راحل هستند، افزود: کسی که درد دین دارد دانای به دین است و شهدا با محاسبات دنیایی خود تصمیم به جهاد نگرفتند، چرا که جان دادن آسان نیست.

وی گفت: انسان با زیر پا گذاشتن منیت می تواند بال و پر پیدا کند و انفاق زمانی ارزش پیدا می‌کند که بهترین راه را انتخاب کنیم، بنابراین شهدا بهترین راه را انتخاب کردند و ارزشمندترین نعمت خدادادی خود را تقدیم اسلام و دین کردند.

این استاد دانشگاه گفت: مادرانی که چند نفز از فرزندان آنها به شهادت رسیدند بعد از شهادت آنهامردم به خانواده آنها تبریک می گفتند چرا که از شیرینی این عروج الهی آگاه بودند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به این که خانواده شهدا تسلیم خدا هستند و از شهادت فرزندان خود ناراحت نیستند، گفت: زندگی واقعی، آن زندگی است که برای خدا باشد تا بتوان از طریق آن به کمال الهی رسید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار