تابناک: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توافق شد چنین عنوانی از تعهدات حذف شود یعنی مبنا مفاد قرارداد خواهد بود که شامل اصلا سپرده بعلاوه سود تعهدی برعهده مؤسسه مربوطه است که در محاسبات می آید.
کد خبر: ۴۵۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 05 July 2017
تابناک اصفهان: ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از حدود یک ماه پیش به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت و در حالیکه بسیاری از مردم بابت بازگشت اصل سپرده های خود نگرانی دارند، مجلس طرح سوال از رئیس جمهور در این خصوص را در دستور قرار داد.
 
در همین راستا شب گذشته نمایندگان مجلس نشستی مشترک با دولت برگزار کردند که بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی به زودی قرار است سپرده های تا سقف 50 میلیوت تومان به مردم بازگردانده شود.
 
در این نشست توافق شده سود سپرده ها نیز به صورت علی الحساب به مردم بازگردانده شود.
 
 محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس در این خصوص و بعد از نشست مشترکی که هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دولت پیرامون سوال برخی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، گفت: در این جلسه که رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس دفتر رئیس جمهور حضور داشتند نمایندگان دغدغه مردم را به درستی توصیف کردند و گلایه خود از پروسه طی شده را اعلام کردند و دولت نیز گزارشی از عملکرد خود در این حوزه و چرایی مشکلات پیش آمده در حوزه مالی ارائه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه منابع پرداختی فارغ از اینکه چگونه و بر چه مبنایی محاسبه می شود به صورت علی الحساب به سپرده گذاران پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: بانک مرکزی در اولین فرصت بعد از تسویه حساب مبالغ تا سقف 50 میلیون تومان، وارد فاز پرداختی تا سقف 100 میلیونی خواهد شد.

وی افزود: سپرده گذاران شاکی بودند که مبلغ پرداخت شده در دفترچه آنها قید نمی شود لذا مستندی دست آنها نیست که مبلغ پرداختی علی الحساب است و مبلغ قطعی نیست از این رو توافق شد تا این مبالغ به عنوان علی الحساب با قید عبارت در مستند، تحویل شود.

وکیلی همچنین با بیان اینکه مبنای میزان بدهی تعاونی به سپرده گذار قراردادی است که بین سپرده گذار و تعاونی وجود دارد، یادآور شد: بر مبنای مفاد این قرارداد به هر میزان دارایی شناسایی شود تسویه حساب صورت می گیرد لذا مبنای تودیع تعهد بانک به سپرده گذار مفاد قرارداد است و نباید رقمی به عنوان سود حذف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با یادآوری این مطلب که پیش از این گفته شده بود از تاریخ اول شهریور 94 به بعد سود تعلق گرفته و تعهد شده در دفترچه سپرده گذاران و مؤسسه توسط بانک مرکزی به رسمیت شناخته نمی شود، اظهار داشت: در این جلسه توافق شد چنین عنوانی از تعهدات حذف شود یعنی مبنا مفاد قرارداد خواهد بود که شامل اصلا سپرده بعلاوه سود تعهدی است که برعهده مؤسسه مربوطه است و در محاسبات می آید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه شفافیت و ارائه مستند به سپرده گذاران مبنی بر علی الحساب بودن مبلغ پرداختی حداکثر تا سه روز آینده عملیاتی می شود، خاطرنشان کرد: یعنی از فردا سپرده گذار بر اساس تقویمی که اعلام شده در مراجعه به شعبات مؤسسات برای دریافت مبلغ علی الحساب ظرف سه روز آینده مراجعه می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار