تابناک: تولید سوسیس و کالباس با امحا و احشا مرغ در قالب خمیر مرغ که طی یک فرایند طولانی و با پرده برداشتن از نحوه تولید در رسانه‌ها و انتشار عکس و فیلم منجر به ممنوعیت تولید کنندگان از دستگاه بادر شد امسال بار دیگر وزارت بهداشت اجازه تولید و عرضه این محصولات بی کیفیت را داد.
کد خبر: ۴۴۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 17 June 2017
تابناک اصفهان: تولید کنندگان سوسیس و کالباس به دلیل استفاده از دستگاه بادر( دستگاهی که مشابه گوشت چرخ کن‌ها در هر منزلی و متولیان کارخانجات سوسیس و کالباس مرغ را با تمام امحا و احشا داخل این دستگاه ها می انداختند و بدون حذف ضایعات به شکل خمیر خارج میشد  ودر قالب خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس استفاده می کردند.
 
این روش تولید و عرضه سوسیس و کالباس‌ها به بازار که برای بسیاری از کارخانجات صرفه اقتصادی داشت پس از انتشار عکس و فیلم هایی از نحوه تولید، بسیاری از مردم از خرید سوسیس و کالباس صرف نظر کردند و استفاده از دستگاه بادر در کارخانجات ممنوع اعلام شد.
 
دستگاه‌های بادری که در کارخانجات سوسیس و کالباس قرار داشت دستگاهی بود که در کشورهای اروپایی این نوع دستگاه منسوخ شده بود زیرا که به راحتی می توانستند پیچ تنظیم این دستگاه را دستگاری و مرغ با ضایعات بیشتری به شکل خمیری در می‌آمد.
 
ممنوعیت استفاده از دستگاه بادر که ضربه اقتصادی سختی را به کارخانجات سوسیس و کالباس زد سبب شد که امروز وزارت بهداشت که این مشکل را با مشخص کردن رنگ زرد و عنوان خمیر مرغ حل کند به طوری که اعلام داشته فروش سوسیس و کالباس با خمیر مرغ در صورتی امکانپذیر است که از بسته بندی زرد رنگ استفاده کند و خمیر مرغ روی بسته بندی درج شود.
 
البته این دستورالعمل وزارت بهداشت در حالی است که مردم هنوز به این امر آگاه نشدند که خرید سوسیس وکالباس با رنگ زرد یعنی بی کیفیت ترین نوع سوسیس و کالباس است.
 
افرادی که آگاه باشند و به سراغ این نوع سوسیس و کالباس نروند چطور متوجه می شوند که در غذاهای رستورانی یا فست فودها و پیتزاها از کدام نوع سوسیس و کالباس استفاده شده است. حل مسئله از سوی وزارت بهداشت در این خصوص واقعا جای تامل دارد!.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار