رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه دریاچه ارومیه تنها متعلق به سه استان نیست و برای همه مردم ایران است، گفت: امیدوارم بتوانیم با جدیت و استمرار این برنامه ها توسعه پایدار بخش کشاورزی و فعالیت های روستایی در کنار احیای دریاچه ها و تالاب ها محقق شود.
کد خبر: ۴۲۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 11 May 2017
تابناک اصفهان - به گزارش آناج، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در کارگروه احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی همواره حامی طرح های محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه بوده و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه برای همه مردم ایران است، ادامه داد: دریاچه ارومیه پارک ملی است و فقط متعلق به یک یا سه استان نیست، بلکه متعلق به همه ایران و همه جامعه بشری است.

وی در خصوص برگزاری جلسه های مستمر در مورد وضعیت دریاچه ارومیه گفت و خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه از روز اول در اولویت دولت یازدهم قرار گرفته است و نشستی را سراغ نداریم که دریاچه جزو اولویت نباشد.

ابتکار با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه هر روز امیدوارتر می شود اذعان داشت: کارهای بسیار ارزنده ای بر اساس مطالعات علمی انجام گرفته و به نتیجه منتهی شده است و از اقداماتی که در حوزه آب برای احیای دریاچه انجام گرفته، قابل تقدیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده توسط تیم پژوهشی و مشاوران بین المللی، یک طرح جامع و فرابخشی و بلند مدت شکل گرفته است که کمتر از سه سال از اجرای این طرح میگذرد و شاهد پیشرفت در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه هستیم.

همچنین سید حسین میرشفیع روز چهارشنبه در کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه باید در درازمدت انجام شود، اظهار داشت: همان طور که تخریب این دریاچه در دراز مدت رخ داد، فعالیت های احیا نیز باید در دراز مدت انجام شود، امیدواریم طرح ها و برنامه هایی که در راستای حفظ محیط زیست انجام می شود پایداری داشته باشند و نیمه تمام رها نشوند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه‌های روستایی با اشاره به اینکه باید فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه دریاچه ارومیه انجام شود، خاطرنشان کرد: شاخص های تاثیرگذار برای مطالعات ما بسیار گسترده و پیچیده هستند و باید سطح دریاچه در آینده و ورودی های آن و تاثیرهای جزر و مدی آن مورد مطالعه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار