معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی:
معاون اسبق سیاست خارجی و امنیت ملی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته و چیزهایی را از ایران می‌خواهد که نخستین آن بحث هسته‌ای است.
کد خبر: ۴۱۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 02 May 2017
تابناک اصفهان، به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی باقری ظهر امروز در دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک با یک انتخاب سرنوشت‌ساز روبرو هستیم، اظهار داشت: به نظر بنده انتخاب بین دو سلیقه نیست و انتخابی مبنایی‌تر است، بلکه انتخاب بین دو تفکر و مشرب فکری است که باید هوشیارتر و جدی‌تر وارد شد تا انتخابی کنیم که تضمین‌کننده پیشرفت ایران باشد.

وی با اشاره به گزاره‌ای که در برخی افکار عمومی در رابطه با امنیت ملی ایجاد شده است، افزود: در این گزاره این‌طور مطرح می‌شود که اگر می‌خواهیم منافع و امنیت ملی و صلح و آرامش تضمین شود، یک کار اساسی و زیربنایی وجود دارد و آن قطع رابطه دین و حاکمیت است.

معاون اسبق سیاست خارجی و امنیت ملی دبیر  شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در این تفکر مطرح می‌شود که اگر پایبندی به ارزش‌های انقلاب کنار رود، همه مشکلات برطرف شده و در مسیر توسعه قرار می‌گیریم و به ژاپن، چین و ترکیه در این زمینه می‌رسیم.

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای اضافه کرد: در این تفکر مطرح می‌شود که چرا می‌گوییم رژیم منحوس صهیونیستی غاصب است و یا اینکه گفته می‌شود که چرا باید از فلسطین اشتغالی حمایت کنیم.

معاون اسبق سیاست خارجی و امنیت ملی دبیر  شورای عالی امنیت ملی همچنین عنوان کرد: 7 ماه بعد از پایان جنگ تحمیلی امام حکم اعدام سلمان رشدی را دادند؛ بعضی‌ها که می‌گفتند بعد از جنگ با غرب ارتباط برقرار می‌شود و توسعه پیدا می‌کنیم، می‌گفتند که چرا چنین اتفاقی افتاده است و شما برای پایبندی به دین از کیسه مردم خرج می‌کنید.

باقری با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور فعلی چند سال پیش مطرح کرد که دوران اینکه از کیسه اقتصاد برای سیاست خرج شود تمام شده است، عنوان کرد: مفهوم چنین صحبتی یعنی جدایی دین از سیاست، همین باعث توفیق اینها در انتخابات 92 شد، همچنین حسن روحانی می‌گفت که هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد به شرط اینکه چرخ اقتصاد.

وی در ادامه با بیان این سؤال که چرا چرخ اقتصاد نمی‌چرخد، مطرح کرد: چون آمریکا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته و چیزهایی را از ایران می‌خواهد که نخستین آن بحث هسته‌ای است.

معاون اسبق سیاست خارجی و امنیت ملی دبیر  شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: این یعنی اینکه مسیر آینده را به جای ترسیم بر اساس استعدادها، ظرفیت‌ها و نیازها و مطالبات و جایگاهمان در عرصه جهانی، بر اساس نگاه کدخدای دنیا ترسیم کنیم که اگر این کار را بکنیم در عرصه اقتصادی مجازات می‌شویم که این ریشه بحث و مشکل اصلی است.

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: این گزاره نه تنها درست نیست، بلکه اصلش درست است و به ما ثابت شده است؛ وقتی وارد جنگ 8 ساله شدیم سیم خاردار نداشتیم ولی بعد از پایان جنگ موشک تولید می‌کردیم؛ در عرصه هسته‌ای هم علیرغم همه تهدیدها و بدون کمک به پیشرفت عینی در طراز جهانی رسیدیم؛ این‌ها یک تحول کیفی است که ایران به آن رسیده و حاصل پایبندی به ارزش‌های انقلاب بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه اذعان کرد: در مقابل در عرصه خودروسازی برای ارتباط و در اختیار داشتن تکنولوژی از کشورهای صاحب تکنولوژی مشکلی نداشتیم، اما با همه این مناسبات در صنعت خودرو نه تنها پیشرفت نداشتیم که پسرفت هم داشتیم که این به دلیل حاکم بودن تفکر تکنوکرات‌ها است؛ تکنوکرات یعنی ارزش زدایی از مناسبات اجتماعی و اینکه هرکس هر تخصصی دارد کار خودش را انجام می‌دهد و کاری به چیزهای دیگر نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار