رييس پليس فتا استان اصفهان خبر داد:
تابناک: رييس پليس فتا استان اصفهان اعلام كرد: فردي كه با به دست آوردن تصاوير شخصي و خانوادگي يكي از شهروندان و انتشار آن در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي موجب آبروريزي وي شده بود، توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۴۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي عكس‌هاي شخصي وي را در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي همراه با مطالب غيراخلاقي و كذب درج كرده، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاكي در اظهارات خود بيان داشت كه در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با فردي آشنا شدم و پس از مدتي آشنايي، فريب وي را خورده و عكس‌هاي شخصي و خصوصي خود را براي او ارسال كردم ولي پس از مدتي، مرا به قصد اخاذي تهديد كرد كه تصاوير خصوصي‌ام را در اينترنت منتشر مي‌كند ولي من به تهديدهاي او بي تفاوت بودم و او تهديد خود را عملي كرد.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي، متهم شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي در مخفيگاه خود دستگير شد.

وي خاطرنشان كرد: متهم كه از قبل با شاكي، رابطه اينترنتي داشت در مواجهه با مدارك و مستندات پليس صراحتا به بزه انتسابي اقرار كرد و انگيزه خود را هتك حيثيت شاكي به دليل شنيدن پاسخ منفي در مقابل خواسته‌هاي او عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه كرد: در تالارهاي گفتگو و در اتاق هاي گفتگوي شبكه هاي اجتماعي مجازي به سخن ديگران اعتماد نكنيد؛ همچنين از به اشتراك گذاري تصاوير و فيلم هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك خودداري كنيد.

رييس پليس فتا استان اصفهان تاكيد كرد: در فضاي سايبري از افرادي كه به دنبال اطلاعات شخصي شما هستند برحذر باشيد زيرا ممكن است در پي فريب شما باشند.

وي ادامه داد: در صورت به اشتراك گذاري و يا ارسال تصاوير و فيلم و اطلاعات شخصي در اينترنت، ديگر شما صاحب آن ها نيستيد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار