جهانگیر:
تابناک: معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار مددجوی متاهل در زندان‌های کشور وجود دارد که تنها ۳۹ هزار نفر از آنها بدون فرزند هستند.
کد خبر: ۳۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر،‌ علی اصغر جهانگیر شامگاه شنبه در همایش بزرگ خیرین در «نسیم مهر» استان اصفهان که با همت اداره کل زندان‌ها و همکاری انجمن حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در هر جامعه‌ای ارزش‌هایی تعریف شده است و هر کس که این ارزش‌ها را نقض کند لایق محکوم شدن است،‌ اظهار داشت: متجاوزین به قانون محکوم به مجازات خواهند و یکی از این مجازات‌ها نیز زندان است.

وی با بیان اینکه آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد در واقع توجه به تمام ابعاد زندانی شدن یک فرد است،‌ ادامه داد: نباید اجازه دهیم که در هنگام زندانی شدن یک فرد دیگر اعضای خانواده وی نیز تحت تاثیر قرار گیرند که نتیجه آن جز انزوا،‌ اجتماع گریزی و در نهایت ایجاد زمینه وقوع جرایم چیز دیگری نخواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه شکست اقتصادی و تنگناهای معیشتی ایجاد شده نخستین آسیب وارد شده به خانواده فرد زندانی است،‌ اظهار داشت: از این رو باید توجه داشت که ۸۰ درصد از زندانیان کشور از مناطق محروم و حاشیه شهرها هستند.

وی افزایش تکدی‌گری،‌ دست فروشی و دیگر مشاغل کاذب را نتیجه عدم توجه به خانواده برخی زندانیان دانست و ابراز داشت: از این رو افزایش آسیب‌های اجتماعی و پایین آمدن شأن اجتماعی خانواده را شاهد خواهیم بود.

جهانگیر افت تحصیلی فرزندان خانواده زندانیان،‌ انزوای خانواده‌ها و فاصله گرفتن از دیگران را از شکست‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها عنوان کرد و ابراز داشت:‌ از این رو باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر زندانی متاهل در زندان‌های کشور وجود دارند.

وی در خصوص تفکیک زندانیان نیز بیان داشت: ۴۱ هزار نفر از زندانیان دارای تک فرزند،‌۹ هزار نفر ۵ فرزند به بالا و ۳۹ هزار نفر نیز بدون فرزند هستند.

۲۰ درصد زندانیان کشور با طلاق روبرو می‌شوند

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه متاسفانه ۲۰ درصد زندانیان کشور پس از آزادی با پدیده طلاق مواجه می‌شوند،‌ اضافه کرد: این زنگ خطری برای جامعه است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید مسئولان کشورهای خارجی از زندان‌های ایران نیز گفت: بیشتر این مسئولان بر وضعیت مناسب زندان‌های کشور اذعان دارند.

جهانگیر با اشاره به فعالیت ۹۰ انجمن حمایت از زندانیان و خانواده آنها در کشور ابراز داشت: این ظرفیت مهم اتفاق بزرگی است که در بهبود شرایط خانواده زندانیان تاثیر مثبتی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار