دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه 25 درصد واحدهای استان به طور کامل غیرفعالند، افزود: در این عارضه یابی، مشکل اصلی، کمبود نقدینگی بود.
کد خبر: ۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵ 08 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، محمودرضا اقارب پرست افزود: از 554 واحد معرفی شده به صندوق توسعه ملی از استان اصفهان، 110 واحد موفق به دریافت تسهیلات از بانک شدند.

وی با اشاره به گزارش به روز شده از چهار هزار واحد تولیدی استان اظهار کرد: این گزارش وضعیت مناسبی را برای صنایع استان اصفهان نشان نمی دهد چرا که طبق این آمار نزدیک به 17 درصد از واحدها با 75 تا 100 درصد ظرفیت تولید دارند.

اقارب پرست با بیان اینکه 25 درصد واحدهای استان به طور کامل غیرفعالند، افزود: در این عارضه یابی، مشکل اصلی، کمبود نقدینگی بود.

به گفته دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، تحریم ها و مشکلاتی که بانک ها با آن درگیر بودند، باعث شد بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن سختگیرانه تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدها، قرار شد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار گیرد، گفت: تخصیص آن در کارگروهی متشکل از نماینده استانداری، سازمان صنعت و معدن، خانه صنعت و معدن و اداره تعاون بررسی شد.

اقارب پرست اضافه کرد: این کارگروه میزان تخصیص منابع را در صنایع مختلف مدیریت و پرداخت وام ها را پیگیری می کرد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته این کارگروه لغو و اختیارات تشکیل پرونده و تخصیص تسهیلات به بانک ها سپرده شد که طبق آمار اعلام شده تعداد وام های پرداختی بعد از لغو کارگروه ها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی تاکید کرد: تشکیل مجدد اینگونه کارگروه ها می تواند در تخصیص اعتبارات سرعت ایجاد کند.

استان اصفهان دارای بیش از هشت هزار واحد صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار