دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان:
تابناک: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ‌۲۰ درصد از واحدهای استان اصفهان که متقاضی دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بوده‌اند، این وام‌ها را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ 07 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمودرضا اقارب‌پرست با اعلام اینکه گزارش به روز رسانی آمارهای 4 هزار واحدهای تولیدی استان منتهی به سال 92، وضعیت مناسبی را برای صنایع استان نشان نمی‌داد، اظهار داشت: براساس این آمار تنها نزدیک به 17 درصد از واحدها با 75 تا 100 درصد ظرفیت خود تولید دارند.

وی با بیان اینکه 25 درصد واحدهای استان هم به طور کامل غیرفعال هستند، افزود: در این عارضه‌یابی، مشکل اصلی که با ضریب پراکندگی بیشتر توسط واحدها اعلام شد، کمبود نقدینگی بوده که تحریم‌ها و مشکلاتی که بانک‌ها با آن درگیر بودند، سبب شد بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدها، قرار شد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار گیرد، بیان کرد: تخصیص آن در کارگروهی متشکل از نماینده استانداری، سازمان صنعت و معدن، خانه صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و بررسی می‌شد.

وی تصریح کرد: این کارگروه میزان تخصیص منابع را در صنایع مختلف مدیریت و پرداخت وام‌ها را پیگیری می‌کرد.

اقارب پرست گفت: با وجود اینکه مدیریت این کارگروه، در مدت فعالیت آن، از 554 واحد معرفی شده توسط کارگروه به بانک در استان اصفهان، تنها تعداد 110 واحد موفق به دریافت تسهیلات از بانک شدند یعنی تنها حدود 20 درصد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این کارگروه‌ها لغو شده و اختیارات تشکیل پرونده و تخصیص تسهیلات به بانک‌ها سپرده شد که براساس آمار اعلام شده تعداد وام‌های پرداختی بعد از لغو کارگروه‌ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: تشکیل مجدد این‌گونه کارگروه‌ها می‌تواند در تخصیص اعتبارات تسریع ایجاد کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار