تابناک: از چند سال پیش دستورالعمل ممنوعیت از هر گونه استخدام نیروی کار تازه در برخی نهادهای و سازمانهای دولتی در حالی ابلاغ شد که کارمندان دولتی یکی پس از دیگر به مرحله بازنشستگی رسیده و از سیستم خارج اما نیروی جوانی جایگزین آنها نمی‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 08 October 2016
تابناک اصفهان: از چند سال پیش دستورالعمل ممنوعیت از هر گونه استخدام نیروی کار تازه  در برخی نهادهای و سازمانهای دولتی در حالی ابلاغ شد که کارمندان دولتی یکی پس از دیگر به مرحله بازنشستگی رسیده و از سیستم خارج اما نیروی جوانی جایگزین آنها نمی‌شود.
 
این خلاء نیروهای باتجربه که به طور قطع کیفیت کار را کاهش می‌دهد که به طور قطع برای جبران نیروهای بازنشسته اقدام به افزایش کار بر نیروهای باقی مانده می‌کنند که این اقدام ضمن پایین آوردن کار سبب فرسودگی انسانی در نهادها نیز می‌شود.
 
ممانعت جدی در استخدام نیروهای کاردان و متخصص در نهادها در این سالها ضمن اینکه یک روزی سبب بازنشستگی نهادهای دولتی می‌شود باعث افزایش بیکاری نیروهای تحصیلکرده و متخصص نیز شده است و بر جامعه بیکاری افزوده است.
 
و همین عامل سبب فرسودگی نیروهای متخصص در جامعه‌ای در حال  توسعه‌ای شده است که برای توسعه یافتگی راهی جز به استفاده از توان و اندیشه این چنین جوانان ندارد و گذاشتن سد برای ورود این افراد به نهادها و سازمان‌های دولتی تاکنون جز اینکه یک گام ارگان‌ها را به عقب بکشاند چیز دیگری در بر نداشته است.
 
این نیروهای جوان و تحصیلکرده که با ورود به هر سازمانی به در بسته می‌خورند یا نهایتا به کاری به غیر از استعداد خود روی می آورند وبه نیروی مرده مبدل می‌شود یا  اینکه ترجیح می‌دهد بیکار بماند که بیکاری یا به اعتیاد یا بر بیماری تبدیل می‌شود.
 
و هزینه‌ای که دولت باید به عنوان حقوق باید این نیروها در نهادهای سازمانی می‌داد تا به تشکیل خانواده و یک جامعه سالم کمک کند هزینه اعتیاد یا بیماری داده می‌شود و این در حالی که جامعه بیمار و مبتلا به عقب افتادگی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار