تابناک: این موضوع خود خبر از مشکلی بزرگ در حوزه تغذیه و سلامت استان را میدهد و باید از مسئولانی که این خبر را میدهند پرسید چه کسی مسئول نظارت بر سلامت موادغذایی تولیدی در مزرعه و عرضه آن در بازار است.
کد خبر: ۲۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 27 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در حالی در هفته سلامت با شعار"ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب" به سر می بریم که خبرهای نگران کننده ای از حوزه سلامت به ویژه در بخش تغذیه در استان اصفهان به گوش می رسد.

شیوع ویروس شیگلولا در استان اصفهان و ابتلای چند هزار نفر به این ویروس و در نهایت بیماری شیگلوزیس موجی از نگرانی را در هفته ای که به نام هفته سلامت نامگذاری شده بود، ایجاد کرد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به دنبال این دغدغه مردم و وضعیتی که در حوزه سلامت ایجاد شده بود نشست خبری را با رسانه ها ترتیب دادند و در آن جلسه سبزیجات آلوده که با زهم عنوان نشده بود به چه دلیل آلودگی دارند را به عنوان عامل اصلی این بیماری و شیوع ویروس معرفی کردند.

این درحالی است که بسیاری از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، از عدم مصرف سبزیجات خبر داده اند و علت ابتلای خود را آشامیدن آب عنوان کرده اند مسئله ای که در حال حاضر به شدت از سوی تمامی مسئولان استانی از استاندار و مدیر آب و فاضلاب استان گرفته تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تکذیب شد.

در حالی مصرف سبزیجات آلوده که آن هم خود جای سوال دارد، تنها دلیل برای شیوع شیگلولا مطرح شد که بسیاری از شهرستان هایی که مردم آن به این ویروس مبتلا شده بودند، اصلا از سبزیجات محلی و کوهی خود استفاده می کنند و واردات سبزیجات آلوده به این شهرستان ها صورت نگرفته است.

از سوی دیگر اگر هم فرضیه سبزیجات آلوده را بپذیریم این موضوع خود خبر از مشکلی بزرگ در حوزه تغذیه و سلامت استان اصفهان را می دهد و باید از مسئولانی که این خبر را می دهند پرسید چه کسی مسئول نظارت بر سلامت موادغذایی تولیدی در مزرعه و عرضه آن در بازار است؟!.

آیا مسئولان بهداشت و سلامت استان به همان قوت که مسئله آب آلوده را تکذیب و موضوع سبزیجات آلوده را به میان می آوردند، به همان قوت هم تلاش خود را برای جلوگیری از کاشت این سبزیجات یا واردات آن به استان اصفهان به کار گرفته اند؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار