تابناک: معاون اداره کل امور عشایر استان اصفهان از آغاز فعالیت بیمارستان های سیار در مناطق عشایرنشین این خطه خبرداد.
کد خبر: ۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مختار اسفندیاری افزود: این طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم فروردین ماه امسال به اجرا گذاشته شده و تا 3 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی اظهارکرد: بر اساس آیین تعیین وضعیت عشایر کشور، دانشگاه علوم پزشکی هر استان متولی اصلی مسائل بهداشت و درمان عشایر است .

معاون اداره کل امورعشایر استان اصفهان افزود: سه بیمارستان سیار در منطقه فریدونشهر از نیمه دوم فروردین به مدت سه ماه مستقر شده اند و خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر و روستاییان استان اصفهان ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان های سیار مجهز به تجهیزات اتاق عمل نیز هستند، گفت: جراحی، خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی و سایر خدمات درمانی و بهداشتی در این بیمارستان ها ارائه می شود.

اسفندیاری افزود: روزانه 80 نفر از عشایر و روستاییان استان اصفهان به این گروه های بیمارستانی مراجعه و از خدمات بهداشتی و درمانی آن استفاده می کنند.

وی در خصوص طرح بیمه عمر و بیمه حوادث عشایر نیز گفت: طرح بیمه عمر و بیمه محصولات کشاورزی و دامی عشایر که از مصوبات مجلس شورای اسلامی است در دستور کار قرار گرفته است.

با اجرای طرح تحول سلامت دولت یازدهم، 95 درصد از جمعیت عشایر استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و از خدمات درمانی بهره مند می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار