معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان:
تابناک: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان گفت: تاکنون بررسی‌های پیرامون آثار ملموس اصفهان انجام گرفته، اما ما سعی می‌کنیم دیدگاه‌های گردشگری را به سمتی سوق دهیم که میراث‌های فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های ناملموس نیز بررسی شود.
کد خبر: ۲۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه بررسی میراث‌های فرهنگی و گردشگری ناملموس اصفهان ضروری بوده، اظهار داشت: گردشگری گسترده‌ترین و متنوع‌ترین صنعت خدماتی بوده که با سرعت زیادی در حال گسترش است‌.

وی افزود: اگر در گذشته امکانات دریافت اطلاعات برای گردشگری محدود بوده، امروزه شاهراه‌های عظیم اطلاعاتی‌، تولیدات دیداری و شنیداری و شبکه‌های اجتماعی سبب شده خیل عظیم گردشگران از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر بروند‌.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه در حال حاضر همه می‌توانند تکه‌ای از کیک گردشگری بردارند، بیان کرد: گردشگری سبب شده افراد با ادیان و نژادهای مختلف با هم در ارتباط باشند و توانمندی‌های خود را به یکدیگر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که تاریخ تشکیل آن‌ها به ده‌ها سال بیشتر نمی‌رسد، آثار جعلی ساخته و برای توسعه گردشگری از آن‌ها استفاده کرده‌اند، اما کسانی برنده هستند که در همه عرصه‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده گردشگری ورود پیدا کنند.

جمالی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: بهبود کیفیت حمل و نقل، بهبود میهمان‌داری و خدمات قابل ارائه گردشگری باید در کنار هم قرار گیرد‌.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم از طریق "رادیو صدای شهر" سلسله مراحل گردشگری را تشریح کنیم، گفت: ما قصد داریم در گام نخست چشم‌اندازهای گردشگری در کشور و استان را تعریف کرده و سپس مواردی همچون تحقیق و مطالعات انجام نشده در مباحث گردشگری‌، بازاریابی گردشگری‌، نقش گردشگری در توسعه اقتصادی و دیپلماسی فرهنگی و سیاسی‌، بررسی جنبه‌های اجتماعی گردشگری‌، گردشگری دانش‌محور و تسهیلات و خدمات گردشگری و سازمان‌های خدماتی اثر‌گذار را مورد بررسی قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اظهار داشت: سعی می‌کنیم دیدگاه‌های گردشگری را به سمتی سوق دهیم که میراث‌های فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های ناملموس نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در حال حاضر فضای جدید در عرصه گردشگری اصفهان ایجاد شده، افزود: در تلاش هستیم تا از طریق برنامه‌های مختلف گردشگری برای شهروندان‌، موتور محرکه توسعه دیپلماسی گردشگری در اصفهان را روشن کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار