تابناک: شنیده ها حاکی از این است که وزیر کشور با تشکیل دوباره یک کانون صنفی برای احزاب کشور موافقت کرده است.
کد خبر: ۲۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 15 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، موضوع تضارب آرا در میان گروه های مختلف سیاسی و نقطه نظرات متفاوت آنها در مسائل گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره با بر سرکار آمدت دولت های مختلف با گرایش های سیاسی مختلف مطرح می شده است.

در ایران دو جریان اصلی اصولگرا و اصلاح طلب در عرصه سیاست داخلی ایران با تشکیل احزاب و تشکل هایی با گرایش های مربوطه فعالیت می کنند.

هریک از این جریان ها در دولت هایی قدرت ظهور و بروز بیشتری را در عرصه های مختلف نسبت به جریان مقابل و رقیب به دست آورده و شاید بتوان گفت هیچ یک از آنها درعرصه قدرت بی نصیب نبوده است.

به دلیل برخی اختلاف نظرها که در بین هریک از جریان های سیاسی کشور وجود دارد، از سالها پیش موضوع رسیدن به یک جمع بندی بر سر کلیات برای به حداقل رساندن اختلاف نظرهایی که طرح آنها در فضای سیاسی کشور سبب تنش و کند شدن مسیر توسعه می شود، مطرح می شده است که در برهه ای از زمان موضوع تشکیل خانه احزاب بیان شد.

حال در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "همدلی و همزبانی ملت و دولت" نامگذاری شده است، جریان های سیاسی کشور بحث "وفاق ملی" را برای محقق کردن بخشی از خواسته رهبری به میان آورده اند.

البته مسئله وفاق ملی در میان جریان های مختلف سیاسی برای نخستین بار در دولت اصلاحات مطرح شد. در آن دوران که خانه احزاب فعال بود البته این عنوان با نام "منشور وفاق" از سوی جریان ها به بحث گذاشته شده بود و بعد از جمع بندی به امضای حدود یکصد حزب سیاسی کشور نیز رسیده بود.

رسیدن به وحدت در میان طیف های سیاسی و جلوگیری از تنش از اهداف تدوین این منشور بود.

شنیده ها حاکی از این است که وزیر کشور با تشکیل دوباره یک کانون صنفی برای احزاب کشور موافقت کرده است. روز گذشته استاندار اصفهان نیز در دیدار با برخی چهره های دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا از لزوم تدوین "منشور وفاق ملی" استان اصفهان سخن گفته بود.

اگر منشور وفاق ملی استان اصفهان به امضای تمامی احزاب سیاسی استان برسد امید این می رود احزاب سیاسی اصفهان که تنها در فصل انتخاب به عرصه می آیند در دیگر برهه ها نیز حضور فعال داشته باشند و فعالیت های خود را محدود به رقابت های انتخاباتی نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار