تابناک: کارشناس مدیریت ورزش معتقد است ورود وزارت ورزش به ماجرای کی‌روش توانسته به خوبی مشکلات بین سرمربی پرتغالی و فدراسیون فوتبال را حل کند.
کد خبر: ۲۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 14 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، محمد رضا ساکت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره کش و قوس‌های اخیر میان فدراسیون و کارلوس کی‌روش گفت: معتقدم آنچه در روزهای اخیر در فدراسیون شاهد بودیم، به دلیل سو برداشت‌ها و تفاوت دیدگاه‌ها میان دو طرف بود. نکته قابل توجه در این بین این است که کی‌روش باید بپذیرد که فدراسیون حق سوال کردن، انتقاد کردن و تحلیل عملکرد او را دارد و او وظیفه دارد در این بین پاسخگوی سوالاتی که در مواقع مقتضی صورت می‌گیرد، باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر معتقدم بسترها و مواردی که در توافق اولیه ذکر می‌شود، توسط مربیان خارجی و حرفه‌ای مانند کی‌روش ثبت و ضبط و مطالبه خواهد شد. بنابراین فدراسیون باید به گونه‌ای عمل کند که بهانه‌ای برای طرف مقابل خود باقی نگذارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان با تاکید بر اینکه ارتباط میان سرمربی تیم ملی با بخش اجرایی فدراسیون باید خیلی قوی‌تر از آنچه هست تعریف شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کفاشیان در این زمینه وقت بیشتری بگذارد و چارچوب ها و سازوکارهای مربوط به این ارتباط را دقیق‌تر تببین و تعریف کند.

ساکت با بیان این که کی‌روش یک سرمربی حرفه‌ای با فرهنگ و ذهنیتی متفاوت است، افزود: آنچه در چند سال اخیر قابل تامل بوده است، این است که کی‌روش به بعضی‌ از امور اجرایی ما انتقاد داشته و دارد و توقعاتی داشته که برآورده نشده است.

وی همچنین درباره تنش‌هایی که در موضوع سرمربی تیم ملی به وجود آمد و منجر به ورود وزارتخانه به مذاکرات کی‌روش و کفاشیان شد، گفت: وزارت ورزش به عنوان متولی نخست ورزش کشور باید پاسخگوی دولت، مردم و مجلس باشد و طبیعی است که برای اشراف به اتفاقاتی که در ورزش کشور به ویژه فوتبال می‌افتد، ورود پیدا کند. هرچند این ورود مشفقانه و در راستای انتقال دیدگاه‌های وزارت بوده است. هرچند فدراسیون دخالت مستقیم وزارت در تنش اخیر میان خود و کی‌روش را تکذیب کرد. به طور کلی به نظر بنده ورود وزارت ورزش و انتخاب نماینده به عنوان عضو به علاوه یک مذاکرات کفاشیان و کی‌روش تدبیر بسیار مناسب و مثبتی هم از سوی فدراسیون و هم از سوی وزارت ورزش بود.

مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان درباره مدیرکل حراست وزارت ورزش که به عنوان نماینده این وزارتخانه در جلسات کفاشیان و کی‌روش حضور یافته است، خاطرنشان کرد: حسنی‌خو شخصیتی ورزشی است که کاملا به مسائل مربوط به تیم‌های ملی اشراف دارد، چرا که همواره در اردوهای تیم‌های ملی حضور فعال داشته است. ارزیابی من از حضور حسنی‌خو در مذاکرات مثبت بود. همین حضور هم بود که مسائل را به سمت و سویی معقول برد تا تعامل لازم میان فدراسیون و کفاشیان شکل بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارکردن با مربیان خارجی سازوکار خاص خود را دارد، افزود: تجربه‌ای که من در کار کردن با مربیان و بازیکنان خارجی در رشته‌های مختلف ورزشی در سال‌های اخیر داشته‌ام، این است که تفاوت فرهنگ‌ها ذهنیت‌ها و برداشت‌ها همیشه زمینه را برای سوتفاهم‌ها فراهم می‌کند. اختلاف نگاه مربیان حرفه‌ای و این که نتوانیم ارتباط خوبی با آنها برقرار کنیم، باعث می‌شود که تنش‌هایی میان مسئولان و مربیان خارجی شکل بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار