اقدام جالب یک اصفهانی در انصراف از حج عمره؛
تابناک:پس از مسائلی که پیرامون مشکلات حجاج در عربستان سعودی به وجود آمد و تعلیق حج عمره با دستور وزیر ارشاد، یک فرد اصفهانی با انصراف از سفر حج و هدیه کردن آن به بهزیستی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 13 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، پس از وقوع بدرفتاری های پیاپی دولت سعودی با حجاج ایرانی و هم چنین تعدی مأموران بازرسی فرودگاه جده به 2 تن از نوجوانان ایرانی، صبح امروز رسما با دستور وزیر ارشاد به صورت موقت اعزام به سفر حج عمره، تعلیق شد.علی جنتی در این باره به رسانه ها گفته بود: در مورد این حادثه تاسف‌بار، از طرق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها هم قول داده‌اند که افرادی را که الان دستگیر شده‌اند، به مجازات برسانند و حتی تصریح کرده اند که آنها را اعدام می‌کنند.

وی افزود: البته تا الان این اتفاق نیفتاده ولی به هر حال روح مردم ایران و افکار عمومی از این حادثه تاسف‌بار جریحه‌دار شده‌‌است و بسیاری از مراجع عظام تقلید هم در این خصوص اظهارنظر کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که پیش از این هم اتفاقات ناشایستی در برخورد با زائران ایرانی صورت گرفته‌است.

جنتی تصریح کرد: بنده امروز به رئیس سازمان حج و زیارت دستور دادم که تا زمانی که افرادی مجرم در حادثه فرودگاه جده مجازات نشده‌اند، عمره متوقف شود. ما فعلا سفرهای عمره را متوقف کرده‌ایم و همه پروازهای عمره هم به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گزارش کامل در مورد حادثه فرودگاه جده در آینده ای نزدیک تکمیل و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

این مسئله در حالی است که برخی رسانه تأکید داشتند که مجلس سعی دارد در یک طرح 2 فوریتی لغو سفرعمره را به تصویب برساند.اقدامی که مخالفان و موافقان بسیاری در سطح کشور دارد.

با وجود همه این مسائل امروز ابتکار فرد اصفهانی در انصراف از سفر حج مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/13/3/1638481.jpg

در این عکس که فضای مجازی پخش شد، محسن که به ظاهر از اهالی فولادشهر اصفهان است، در اعتراض به جنایات آل سعود فیش بانکی حج خود را به سازمان بهزیستی هدیه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منیر
|
ROMANIA
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
من میگم هر چیز به جای خویش نیکوست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار