تابناک: استاندار اصفهان به شهرداری توصیه کرد که با روش های قبلی و به قولی همان دست فرمان سابق نمی توان اقدام کرد.
کد خبر: ۲۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 13 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در نشست مشترک استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان با یکدیگر که برای نخستین بار در سال 94 برگزار شد، مسائل مختلف شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مباحثی که همواره در جلسات مختلف در سطح شهری و استانی در اصفهان به آن پرداخته می شود موضوع آب و راه های کاهش مصرف در بخش های مختلف است.

یکی از راه های کاهش مصرف آب در کلانشهر و استان اصفهان، نصب سیستم های کاهنده مصرف آب در ادارات دولتی استان اصفهان بود که در سال 93 طی نشستی با مسئولان استان، به طور جدی از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان از دستگاه ها خواسته شد و دستگاه ها مکلف شدند که ادارات را به سیستم های کاهنده مصرف آب تجهیز کنند.

در همین راستا امروز زرگرپور در همین نشست بر لزوم این امر تاکید کرد و از شهردار اصفهان هم خواست که این اقدام را در مجموعه شهرداری نیز اجرایی نمیاد.

استاندار اصفهان همچنین آمار اداراتی که از این نوع سیستم ها در استان اصفهان استفاده می کنند را 60 درصد عنوان کرد.

وی همچنین در بخش دیگر به یکی از موارد مهم مصرف آب در شهر اصفهان از سوی شهرداری در بخش فضای سبز نیز اشاره داشت و از شهرداری خواست تا روش های دیگری را برای آبیاری یا توسعه فضای سبز اصفهان اجرایی کنند که نیاز به مصرف کمتر آب داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته درخواستی داشتیم که مصرف آب در سیستم مدیریت شهری نصف شود اما این درخواست به شوخی گرفته شد.

زرگرپور در همین زمینه به شهرداری توصیه کرد که با روش های قبلی و به قولی همان دست فرمان سابق نمی توان برای آبیاری فضای سبز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب فضای سبز در شهر وجود دارد که هزار و دویست هکتار آن چمن است، میزان مصرف آب در این بخش را زیاد عنوان کرد و پیشنهاد داد نوع فضای سبز را در شهر تغییر دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار