تابناک: فردي كه با ايجاد صفحه‌اي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي با نام و مشخصات يكي از شهروندان و درج مطالب كذب موجب هتك حيثيت وي شده بود، توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، ریيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار کرد: در جريان شكايت يك پسر جوان مبني بر اينكه فردي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي اقدام به ايجاد صفحه‌اي با نام و مشخصات وي همراه با درج مطالب كذب و خلاف واقع كرده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان کرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم كه از دوستان شاكي بود شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير شد.

مرتضوي خاطر نشان كرد: متهم در مواجه با مستندات اين پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت و انگيزه خود را از ارتكاب اين عمل مجرمانه اختلاف با شاكي و انتقام جويي عنوان داشت.

اين مقام انتظامي افزود: افراد سعي كنند اختلافات خود را از طريق قانون پيگيري كنند و اقدامات خودسرانه به جهت انتقام جويي از جمله هتك حيثيت در فضاي مجازي عليه افراد انجام ندهند، در اين صورت تبعات ناشي از نقض قانون جرائم رايانه‌اي گريبان گير خود شخص مي‌شود و برخورد قانوني با وي خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار