شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر داشته، ولی در زمینه جذب گردشگر ضعف‌هایی داریم که باید بر‌طرف شود و در کنار تأمین زیر‌ساخت‌های سخت‌‌افزاری، باید زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری جذب گردشگر نیز تأمین شود.
کد خبر: ۱۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 04 April 2015
به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهر ما سایبان آرامش، آسایش و مظهر افتخار‌، اقتدار و ارمغان گران‌بها از قرون و اعصار بوده، اظهار داشت: اصفهان شهری سر بر‌آورده از حوادث کوچک و بزرگ تاریخ و گنجینه‌ای از ارزش‌های والای دینی، تاریخی، فرهنگی و هنری بوده که نه‌تنها برای ساکنان آن، که مورد علاقه و توجه خاص همه ایرانیان و مردمان علاقه‌مند به فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی در جهان است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد، افزود: در زمینه جذب گردشگر ضعف‌هایی داریم، که باید بر‌طرف شود که در حوزه گردشگری باید مباحث سخت‌افزاری و مباحث نرم‌افزاری را به صورت توأم دنبال کنیم.

شهردار اصفهان به اهمیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری در جذب گردشگر نظیر حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: در کنار زیر‌ساخت‌های سخت‌افزاری باید زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری نیز باید تأمین شود، و چنانچه نتوانیم برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی گفت: اصفهان از ظرفیت مناسبی در حوزه سخت‌افزاری برخوردار بوده و باید برای تأمین زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری تلاش شود‌.

سقائیان‌نژاد بر ضرورت مدیریت واحد در حوزه گردشگری تأکید و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش کرده و تعامل خوبی میان شهرداری و میراث فرهنگی برقرار است و اگرچه وظیفه اصلی در حوزه گردشگری بر عهده میراث فرهنگی بوده، اما شهرداری برای کمک به توسعه گردشگری اعلام آمادگی می‌کند.

وی به ظرفیت‌های اصفهان برای توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: 20 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان وجود دارد و آثار تاریخی اصفهان که به ثبت ملی رسیده و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی در کنار هم از ظرفیت‌های اصفهان برای جذب گردشگر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید برای جذب گردشگر تلاش کرد، اما نباید به هر قیمت گردشگر جذب کرد، گفت: با حضور توریست‌ها نباید هویت ما از دست برود و فرهنگ اصیل ما نباید تحت‌الشعاع جذب گردشگر قرار بگیرد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار