تابناک: استاندار اصفهان در جلسه ستاد تسهیلات سفر در جمع مسئولان و دستگاه های مرتبط، از افزایش 15 درصدی سفرها در سال 94 خبر داده بود که حالا با گذشت دو روز از آغاز سال 1394، آمار ورود مسافران به اصفهان 22 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 22 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان که سالهاست تجربه میزبانی از مسافران و گردشگران داخلی در ایام نوروز را دارد هرساله با تشکیل ستاد تسهیلات سفر مقدمات و آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران را تدارک می بیند.

در همین راستا دستگاه هایی اعم از هلال احمر، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، راهداری و دیگر دستگاه های مرتبط برای میزبانی از مسافران از چند روز پیش آمادگی ها و تجهیزات لازم را برای حضور گردشگران داخلی در نصف جهان آماده کرده بودند.

استاندار اصفهان در جلسه ستاد تسهیلات سفر در جمع مسئولان و دستگاه های مرتبط، از افزایش 15 درصدی سفرها در سال 94 خبر داده بود که حالا با گذشت دو روز از آغاز سال 1394، آمار ورود مسافران به اصفهان 22 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

محسن رنجبر جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در همین رابطه با اشاره به اين كه از ۲۸ اسفند ۹۳ تا يك فروردين ماه امسال،۲۰۲ هزارو ۹۷ نفر شب خواب در محل هاي تعيين شده اسكان يافتند بيان كرد: ميزان گردشگران در طي سه روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ رشد ۲۲ درصدي داشته است.

البته محل اسکان این تعداد مسافر که قطعا طی روزهای آتی افزایش نیز خواهد یافت، به ترتیب الویت بندی ستاد تسهیلات سفر استان تعیین شده است و سعی شده در این اولویت بندی ، استفاده از مکان های باز و در نهایت انتخاب مسافران و در صورت عدم وجود مکان مناسب برای مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

رنجبر گفت: اولويت اول اسكان مسافران هتل ها و مهمان پذيرها سپس مدارس، منازل استيجاري، خوابگاه ها، فرهنگسراها و در نهايت باغ فدك است.

البته با توجه به حجم بالای ورود مسافر به اصفهان در این ایام به نظر می رسد که استفاده از باغ فدک نیز صورت گیرد چراکه در همین دو روزه به گفته رنجبر ۸ هزار و ۱۱۵ نفر در باغ فدك اسکان یافتند که در شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ بيش از ۲ هزار نفر كاهش يافته است.

سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راه استان اصفهان نیز با ارائه وضعیتی ار آخرین راه های استان اصفهان از ورود بیشتر مسافران به اصفهان خبر داد و گفت: مسیر استان فارس به اصفهان و تهران به اصفهان از مسیر قم - کاشان و قم - دلیجان دارای بیشترین حجم ترافیکی است.

به گفته وی جم ترافیک در این مسیرها سنگین است و با این احتساب در روزهای آتی به تعداد مسافران ورودی به اصفهان افزوده خواهد شد که پیش بینی شده اصفهان ظرفیت اسکان و پذیرایی از گردشگران داخلی نوروز را به خوبی داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار