گزیده خطبه‌های نمازجمعه اصفهان:
تابناک: امروز دیگر همه چیز سیاسی شده گاهی خود افراد منتسب به این جریان ها نیز قدرت ارایه یک توضیح دقیق درباره دیدگاه های سیاسی خود ندارند.
کد خبر: ۱۵۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 01 January 2016
انقلابی و ضدانقلابی به جای اصولگرا و اصلاح‌طلب/همه چیز سیاسی شده/ عدم ارسال گزارش استعلام‌ها از سوی وزارت کشور نگران‌کننده است/نقشه برخی برای هجمه به شورای نگهبان/عذاب خدا در انتظار افرادی که نزدیکان خودرا بیشتر نظام دارندبه گزارش تابناک اصفهان، تقسیم بندی فضای سیاسی کشور به ضدانقلاب و انقلابی و انتخاب افراد صالح برای حضور در مجلس خبرگان و رهبری و برخی مباحث مرتبط با انتخابات، از جمله موضوعات طرح شده در خطبه های نماز جمعه امروز شهر اصفهان به امامت آیت الله طباطبائی نژاد بود.

گزیده ای از خطبه های امروز به نقل از خبرگزاری های مهر، ایسنا و فارس:

آیت الله سید یوسف طباطبایی با بیان اینکه حامیان فتنه 88 لیاقت نمایندگی در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را ندارند، اظهار کرد: مراقب باشید سران فتنه 88 تنها همان دو یا سه نفری که اکنون در حصر به سر می برند نیستند؛ حامیان آنها امروز در حالی که لیاقت ندارند کاندیدا حضور در خبرگان رهبری پنجم و مجلس شورای اسلامی دهم شده اند.

وی با اعتقاد به اینکه باید از فتنه 88 برای عرصه های مهم پیش رو از جمله انتخابات درس عبرت گرفت، اضافه کرد: حضور برخی جوانان در تظاهرات و اعتراضات سال 88 را می توان به بچگی و فریب خوردن آنها نسبت داد اما آیا خواص کشور نیز فریب خوردند؟ به نظر می رسد همان گونه که رهبری در هفته گذشته اشاعه تمدن نوین اسلامی به دنیای سراسر زور و پرکینه امروز را وظیفه اصلی نخبگان جوامع مسلمان دانسته اند پیام حماسه 9 دی نیز باید به شکل جدی به نسل های بعد منتقل شود و به برگزاری یک جشن و سخنرانی در این روز اکتفا نشود.

طباطبایی نژاد سخنرانانی که گاه در دانشگاه ها یا دیگر اماکن در دفاع از سران فتنه صحبت می کنند و مورد تشویق نیز قرار می گیرند را فتنه گر خواند و افزود: من به شخصه هیچ اعتقادی به سبک نام گذاری جریان های سیاسی به اصول گرا یا اصلاح طلب ندارم؛ امروز دیگر همه چیز سیاسی شده گاهی خود افراد منتسب به این جریان ها نیز قدرت ارایه یک توضیح دقیق درباره دیدگاه های سیاسی خود ندارند؛ به اعتقاد من چیزی در کار نیست و بهتر است به جای تقسیم فضای سیاسی کشور به دو دسته اصول گرایی و اصلاح طلبی افراد را به انقلابی و ضد انقلابی تقسیم کرد.

وی به فرآیند انجام شدن استعلام‌های داوطلبین شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور باید جواب استعلام‌هایی که از مراجع چهارگانه دریافت می‌کند را به هیئت‌های اجرایی ارسال کند اما نمی‌دانم چرا وزارت کشور این گزارش‌ها را بسیار کم برای هیئت‌های اجرایی ارسال کرده که این موضوع نگران‌کننده است.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: بر اساس این نگرانی، این‌طور به ذهن می‌رسد که برخی می‌خواهند هیئت‌های اجرایی مستندات لازم برای بررسی صلاحیت‌ها را نداشته باشند و همه افراد را تائید کنند و پس‌ازآن، شورای نگهبان بر اساس رسالت ذاتی خود افراد فاقد صلاحیت را رد کند تا از این طریق برخی به خاطر آمار تائید نشدگان توسط شورای نگهبان، به این شورا هجمه کنند.

امام جمعه اصفهان با هشدار به مردم برای انتخاب در رای دادن به افراد صالح در اسفندماه، اظهار داشت: افرادی که نزدیکان خود را بیشتر از مصالح کشور و نظام دوست دارند باید خود را برای عذاب پروردگار آماده کند.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: به ضدانقلاب رای ندهید و نگذارید عده ای این انتخابات را به نفع گروه یا جناحی خاص مصادره به مطلوب کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار