رئیس نظام صنفی کشاورزی:
رئیس انجمن صنفی کشاورزی خواستار آزادسازی قیمت‌گذاری شیر در کشور برای کاهش مشکلات این صنف شد.
کد خبر: ۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 28 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدموسی رهنمایی ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی دامداران سراسر کشور با اشاره به وجود مشکلات موجود بر سر راه دامداران اظهار کرد: مطالبات دامداران به عنوان یارانه به دامداران پرداخت می‌شود، در حالی که مطالبات دامداران و یارانه بخش تولید دو موضوع مجزا هستند.

وی با اشاره به بروز مشکلات مربوط به محصول دامداران گفت: تا قبل از سال 70 بخش خصوصی به این مبحث ورود پیدا نکرده بود و تعادل در زمینه تولید و مصرف شیر وجود داشت.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت : فسادپذیر بودن شیر و عدم وجود تکنولوژی تبدیل شیر به شیر خشک باعث شد تا قدرت تصمیم‌گیری از سال 70 به بعد در اختیار کارخانجات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره در نرخ‌گذاری قیمت شیر دچار مشکل بوده‌ایم، اظهار کرد: با هدفمند شدن یارانه‌ها مقرر شده بود که شیر و قیمت‌گذاری آن آزاد شود.

رهنمایی گفت: در شهریور سال 91 و پس از قول آزاد شدن قیمت شیر، تعزیرات حکومتی به این مسئله ورود و برخی دامداران دچار مشکل شدند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به تصمیم اشتباه کاهش قیمت شیر با قول تخصیص یارانه به دامداران اظهار کرد: این یارانه در واقع مطالبات دامداران بود که در قالب یارانه به آن‌ها داده شد.

وی یارانه شیر را بدترین نوع پاسخ دولت به مطالبات دامداران اعلام کرد.

رهنمایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اعلام نرخ 1440 تومانی برای شیر توسط دولت، دامداران را بسیار امیدوار کرد.

رئیس انجمن صنفی دامداران کشور گفت: بر این اساس کارخانجات صنایع لبنی اعلام کردند که در برابر این افزایش قیمت، محصولات خود را 26 درصد افزایش خواهند داد.

وی تصریح کرد: اما رئیس جمهور با افزایش 15 درصدی موافقت کرد که در نهایت چیزی نصیب دامداران نشد.

رهنمایی با بیان اینکه شیر ارزان قیمت باید به گروه‌های خاصی تعلق گیرد، اظهار کرد: همواره تاوان پایین بودن سرانه شیر را دامداران و بخش تولید به دوش کشیده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور تصریح کرد: این سیاست هرگز موفق نبوده و نتوانسته سرانه شیر را در کشور افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حساسیت رسانه‌ها نسبت به افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی گلایه کرد و گفت: چرا رسانه‌ها به افزایش قیمت پیتزای لعنتی با آن همه مضراتش واکنش نشان نمی‌دهند، اما کمترین افزایش در قیمت این ماده خوراکی با ارزش غذایی بالا بیشترین واکنش رسانه‌ها را همراه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار