تابناک: اکثر بیلبوردهای شهر در طول سال به سه یا چهار برند بسیار معروف خارجی اختصاص یافت و این درحالی بود که تبلیغ کالای خارجی که مشابه داخلی دارد از سال 91 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ممنوع اعلام شد.
کد خبر: ۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 16 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سالی که کمتر از یک هفته دیگر به پایان آن مانده است به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بود.

گرچه در ابتدای سال همزمان با این نامگذاری، همه مسئولان و مدیران کشور به اتفاق از لزوم تحقق شعار سال سخن گفتند اما حالا با نزدیک شدن به روزهای پایانی و بررسی روزهایی که باید با این شعار به روزهایی خوش برای صنعت ایرانی و فرهنگ بومی تبدیل می شد به خلاف این تعریف ها میرسیم.

توجه‌ها به بحث تولید ملی هرچند به صورت اندک مورد نظر برخی مسئولان قرار گرفت اما این تلاش ها نه به اندازه کافی بود و نه توانست دردی از دردهای بزرگ و عمیق این بخش را درمان نماید.

یکی از نمونه های عدم حمایت از کالای ایرانی که لازمه فرهنگ سازی برای خرید و استقبال از آن نیز به شمار می رود، تبلیغات شهری و تلویزیونی در این زمینه بود و این در حالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی را که مشابه داخلی دارد را از سال 91ممنوع اعلام کرد.

تبلیغات شهری در شهر اصفهان بیشتر ایام سال به تبلیغ کالاهای خارجی و برندهای غیرایرانی اختصاص یافت.

فروش بیشتر این محصولات در نمایندگی های خود در شهر اصفهان که هرسال نیز بیشتر نیز می شود و این را می توان از افزایش شعبات مارک های خارجی متوجه شد، سبب شد تا در سال 93 نیز سهم برندهای خارجی روی بیلبوردهای شهری بیشتر از نشان های تجاری ایرانی باشد.

هزینه های بالای بیلبوردهای شهری برای تولیدکنندگان داخلی که در مقایسه با مارک های خارجی فروش چندانی ندارند یکی از دلایل عدم استقبال از مارک های ایرانی برو یاین نوع تابلوهاست. چراکه برندهای خارجی برای هزینه کردن در حوزه تبلیغات با مشکل چندانی از نظر مالی مواجه نیستند و به راحتی بیشتر تابلوهای تبلیغاتی شهر را به خود اختصاص داده اند به گونه ای که اکثر بیلبوردهای شهر اصفهان در طول سال به سه یا چهار برند بسیار معروف خارجی اختصاص یافت.

بها دادن به تولید و تولیدکننده ملی باید از سوی تمام مدیران از استانی تا شهری مورد توجه باشد تا در سایه عزم ملی بتوان به اقتصاد پویا و درآمد پایدار دست یافت. موضوعی که در وهله نخست به جای مردم باید برای مدیرانی که در این زمینه تصمیم گیراند، فرهنگ سازی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار