فرماندار کاشان:
تابناک: فرماندار کاشان گفت: یکی از فلسفه‌های وجودی بنیاد مسکن و خیرین مسکن‌ساز، احداث مسکن برای افراد کم‌ در آمد و محروم در جامعه است.
کد خبر: ۱۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ 11 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابوالفضل صدرائیه در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: ساخت مسکن برای قشر ضعیف جامعه با توجه به حساب صد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی شده است .

وی تصریح کرد: روح حاکم و فلسفه وجودی بنیاد مسکن استفاده از مشارکت‌های مردمی برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد جامعه است و مردم کاشان همواره پرچمدار و پیشرو در زمینه کمک گرفتن از خیرین برای رفع مشکلات مردم و جامعه هستند.

فرماندار کاشان با بیان اینکه بوروکراسی اداری آفت مشارکت‌های مردمی است، تأکید کرد: همه دستگاه‌های مربوط باید خود را موظف بدانند تا در رفع موانع پیش روی مشارکت‌های مردمی و خیرین همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی توجه به نقاط روستایی را توسط بنیاد مسکن حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: توسعه جوامع روستایی و بهبود شرائط زندگی روستائیان یکی از مهمترین اهداف این نهاد است.

صدرائیه با بیان اینکه باید سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش داده یا معکوس کنیم، یادآور شد: پیشرفت مناطق دورافتاده و محروم روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در نتیجه تغییر و بهبود زندگی و افزایش رضایت‌ مندی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به تبعیض‌های موجود بین جوامع شهری و روستایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تفاوت‌ها و فاصله‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات‌ دهی، میزان استفاده از امكانات رفاهی و برنامه‌‌های توسعه‌‌ای در آن زمان موجب مهاجرت بسیاری از روستائیان به شهرها و خالی شدن روستاها از سكنه و ایجاد مشكلات عدیده‌ در شهرها به واسطه ایجاد مشاغل‌ كاذب شده بود .

فرماندار کاشان افزود: خدمات زیرساختی شهرهای کوچک و روستاها به برکت انقلاب اسلامی از سطح نسبتاً مطلوبی برخوردار است و باید دستگاه‌های متولی به موازات ارتقاء زیرساخت‌ها مشکلات دیگر حوزه‌ها روستایی را مرتفع کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار