تابناک: معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان به شهرخیریه‌های کشور معروف است، گفت: حضور و فعالیت خیران موجب نهادینه‌سازی فرهنگ نیکوکاری در جامعه است.
کد خبر: ۱۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ 08 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول یاحی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه هفته فیلم حسنات اظهار داشت: حضور فعالان خیریه ها در حوزه های درمان، سلامت، قرض الحسنه، ازدواج و دیگر بحث های عام المنفعه مانند مدرسه سازی و بیمارستان سازی در اصفهان زبانزد همه است و اصفهان را به نام شهر خیریه ها می شناسند.

وی افزود: در تمام دنیا و در طول تاریخ خیران در راستای این حرکات خداپسندانه در حد توان خود تلاش کرده و نام خود را در جهان پرآوازه ساخته اند و در این میان اصفهانی ها پیشتاز بوده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه ارتباط با خیران و حضور آنها موجب خیرات و برکات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی افراد است، گفت: اگر به شکل سیستمی به افراد نیازمند کمک شود به این معنا که زندگی فرد نیازمند در ابعاد مختلف به سامان مناسبی برسد به یقین در ارتقای جامعه نیز نقش موثری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کار کردن و وقت نهادن برای کار خیر توفیق می خواهد، تصریح کرد: به یقین هر فردی نمی تواند اموال خود را در راه خیر مصرف و هر کسی نیز نمی تواند وقت خود در راه احسان و نیکوکاری صرف کند.

یاحی ادامه داد: تقدیر و معرفی خیریه های برتر استان راهی روشن پیش روی جامعه می گشاید که هیچ گاه برای احسان و کمک به نیازمندان به هر شکل و شیوه دیر نیست به گونه ای که گاه یک لبخند و دلجویی نیز در زمره احسان و نیکویی به دیگران قرار گیرد.

ضرورت توجه به روش های نوین احسان و نیکوکاری

در ادامه این جلسه حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز خوی اشرافی گری در جامعه حاکم است، اظهار داشت: افراد دارای مسئولیت در کشور اسلامی باید در حد ساده ترین افراد جامعه باشند و این در حالی است که برخی از بودجه بیت المال برای گذران امور خرج و مدام به سفرهای خارجی می روند.

وی افزود: خیران به شکل خودجوش اقدام به کارهای نیک می کنند و یکی از حُسن های فعالیت های خیران تنوع خدمات آنها و توجه به روش های نوین احسان در جامعه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار