پیش بینی سه روزه آب و هوا؛
تابناک: یک پژوهشگر علم هواشناسی با پیش بینی اوضاع جوی طی سه روز آینده، از افزایش آلودگی هوا طی امروز و فردا در کلانشهر اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ 07 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی اوضاع جوی استان اصفهان طی سه روز آینده را پیش بینی و از ناسالم بودن هوا در روز شنبه و از آلوده بودن هوا در روز یکشنبه خبر داد.

شنبه: صاف، همراه با افزایش دما و آلودگی

وی با اشاره به پایداری هوا طی روز شنبه گفت: با استقرار جوی نسبتا پایدار در کشور و از جمله در استان اصفهان، شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای استان، بخصوص در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی خواهیم بود و احتمالا روز شنبه هوای اصفهان از نظر شاخص آلودگی هوا در گستره ناسالم خواهد رفت.

این پژوهشگر علم هواشناسی افزود: در این مدت آسمان صاف خواهد بود و گاهی نیز وزش ملایم باد انتظار می رود. همچنین از امروز دمای هوا در سراسر استان، افزایش خواهد داشت. احتمالا روز شنبه هوای اصفهان ناسالم خواهد شد.

یکشنبه: صاف تا قسمتی ابری و آلوده

وی اوضاع جوی روز یکشنبه را نیز بسیار شبیه به روز قبل تر دانست و اضافه کرد: روز یکشنبه نیز اوضاع جوی شبیه به روز قبل تر (شنبه) است، با این تفاوت که به دلیل انباشت آلودگی های روز گذشته و اضافه شدن این آلودگی به آلودگی های روز یکشنبه، روزی آلوده تر خواهیم داشت. همچنین در این روز نیز روند افزایشی دما ادامه دارد.

دوشنبه: قسمتی تا نیمه ابری، کاهش آلودگی ها

مرادی درباره اوضاع جوی روز دوشنبه نیز گفت: با نزدیک شدن امواج ناپایدار ضعیف به استانمان، ابتدا در نوار غربی و جنوبی استان افزایش ابر رخ می دهد و بتدریج از بعدازظهر این روز در سراسر استان شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری خواهیم بود که تا شب بر ابرناکی آسمان افزوده می شود و در قسمت های غربی و جنوبی استان احتمال بارش های خفیفی وجود دارد. خوشبختانه از ظهر دوشنبه، وزش باد سبب کاهش محسوس آلودگی خواهد شد و بار دیگر شاخص آلودگی وارد گستره سالم می شود. از عصر این روز بر سرعت وزش باد افزوده می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار