تابناک: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدعی شد بسیاری از نمایندگان در تذکرها و سؤال‌های خود بده بستان می‌کنند در این میان اما یکی با خلوص راضی می‌شود یکی با شتر!
کد خبر: ۹۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن کامران در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اصفهان درحالی‌ که معتقد بود مصاحبه برخی از نمایندگان با رسانه‌ها برای یک‌لقمه رأی انجام می‌شود با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان در مجلس گفت: نماینده‌ای که در ابتدا سؤالی را مطرح می‌کند و در ادامه سؤال خود را باز پس می‌گیرد چنین اقدامی یک پیام بیشتر ندارد این‌که یا طرح این سؤال لازم و ضروری بوده و یا این‌که با فرد یا افرادی لابی کرده است.

وی با اشاره به وجود لابی در هیئت‌رئیسه مجلس مدعی شد: این آقایان هیئت‌رئیسه تذکرات دوستان خود را در دستور کار قرار می‌دهند و باکسانی که سر دوستی نداشته باشند راه نمی‌آیند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی سند برجام در کمیسیون‌های ویژه مجلس را امری مهم، فراجناحی و استراتژیک خواند و اظهار کرد: بررسی حوادث و رویدادهای تاریخی نشان می‌دهد که استکبار از آغاز پیدایش هیچ‌گاه با ایران و ایرانی دوست نبوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایرانیان استفاده کرده است.

وی با انتقاد از میزان راستی و درستی غرب در برخورد با ایران افزود: ابرقدرت‌ها اگر با ایران از در راستی و صداقت وارد می‌شدند بدون شک امروز بهتر می‌توانستیم به آینده تفاهم‌نامه‌های خود با غرب امیدوار باشیم اما باوجود تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری به برداشته شدن کامل و یک جای تحریم‌ها اما هنوز و پس از امضای توافق هسته‌ای میان کشورهای مذاکره‌ کننده، ایران تحت تحریم‌های ناجوانمردانه غرب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه تقدیمی دولت، گفت: مجلس باید به شکلی فراجناحی و بدون توجه به مناسبات سیاسی اشخاص یا گروه‌های مختلف این سند را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد و همه قوا تلاش کنند تا مردم طعم رفع تحریم‌ها را با همه وجود احساس کنند.

کامران راه بهبود وضعیت معیشتی مردم را تلاش مسئولان برای کاهش هزینه‌های خود دانست و گفت: مسئولان هنوز حاضر نیستند که از یک میوه خود بگذرند؛ سفرهای پرخرج آن‌ها از جیب عوام پرداخت می‌شود و ستاد بررسی سفرهای مسئولان در مجلس تاکنون همه همت و توان خود را برای کاهش این هزینه‌ها به کار گرفته و با مخالفت با برخی سفرهای کاری غیرضروری تا به امروز 70 میلیارد تومان به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده است.

وی که چند دوره سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد با بیان اینکه در حال نگارش کتابی به نام "کارچاق‌کن‌های حکومتی" است، ادامه داد: امروز کارچاق‌کنی به انواع و اقسام مختلف و در سطح فقیر و غنی در کشور انجام می‌شود یکی تا خرخره می‌خورد و یکی آه ندارد تا با ناله سودا کند؛ بسیاری از این نمایندگان در تذکرها و سؤال‌های خود بده بستان می‌کنند در این میان اما یکی با خلوص راضی می‌شود یکی با شتر!.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار