تابناک: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از راه اندازی و فعالیت مجمع خیران ازدواج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدمسعود کریمی گفت: مجمع خیرین ازدواج استان با هدف کمک به امر تسهیل ازدواج جوانان همراه با سایر تشکل های استانی در این زمینه فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این مجمع خرداد سال آینده تشکیل می شود افزود: تشکیل این مجمع علاوه بر ایجاد هماهنگی و همفکری بیشتر میان سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه فعال در تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان، ایده ها و اندیشه های جدید در حوزه ازدواج جوانان را نیز عملیاتی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه مجمع خیرین ازدواج استان اصفهان درحال تدوین است ، افزود: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیران کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، اوقاف و امورخیریه، امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن و تجارت، دبیر هماهنگی بانک های استان، مدیران عامل مجمع خیرین سلامت، موسسات خیریه فعال در حوزه ازدواج و انجمن خیرین مدرسه ساز و مسکن ساز از اعضای هیات امنای این انجمن هستند.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: روسای اتحادیه های صنفی توزیعی و تولیدی استان، روسای صنف لباس، شیرینی، سالن داران و جمعی از خیران فعال نیز عضو مجمع خیران ازدواج خواهند بود.

وی یادآور شد: هیات امنای مجمع خیران ازدواج در شهرستان های استان اصفهان نیز با همین ترکیب ولی با جایگاه شهرستانی تشکیل و در شهرستان های استان اصفهان به فعالیت خواهند پرداخت.

کریمی با اشاره به اینکه تشکل های مختلف مردمی در بخش های فرهنگی، تامین جهیزیه و وام یا سایر نیازهای مزدوجین مشغول فعالیت هستند اظهارکرد: هدف از تشکیل مجمع خیران ازدواج، هماهنگ کردن این فعالیت ها و ایجاد همفکری و استفاده حداکثری از استعدادهای نهفته و فعالان حوزه ازدواج است.

وی بیان کرد: همانگونه که در سالهای اخیر خیران مدرسه ساز، ورزش یار، سلامت و مسکن ساز در این بخش ها کمک های شایانی به جامعه ارائه کردند امید است با تشکیل مجمع خیران ازدواج زمینه ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه ازدواج و جوانان فراهم شود.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: پراکندگی و عدم انسجام خیریه های حوزه ازدواج یکی از آسیب های این حوزه است و تشکیل مجمع خیران می تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند.

پیش از این مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار ازدواج در استان اصفهان 12 درصد کاهش یافته است، کاهش ازدواج و افزایش طلاق در این استان را نگران کننده دانست.

تورج حاجی رحیمیان دیماه امسال پیش از خطبه های نمازجمعه اصفهان در سخنانی افزود: در 9 ماه نخست سال جاری 28 هزار و 476 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 32 هزار و 143 مورد ازدواج، کاهش 12 درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین اظهار کرد: آمار طلاق در 9 ماه مشابه سال گذشته از پنج هزار و 493 مورد به شش هزار و 39 مورد در 9 ماه امسال رسید که 10درصد افزایش یافته است.

وی از مسوولان استان خواست با برنامه ریزی و سیاستگذاری های مناسب در زمینه ازدواج از رشد روز افزون طلاق جلوگیری و آمار ازدواج را افزایش دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار