به گزارش تابناک به نقل از ایمنا رسول یاحی در جلسه كمسيون تخصصي برند كه در اتاق بازرگاني صنايع ،معادن و كشاورزي استان اصفهان گفت:وقتي در موردبرند براي يك شخص حقيقي صحبت مي كنيم بحث در مورد سرمايه اجتماعي اوست ولي زماني كه در مورد يك شخص حقوقي بحث برندينگ را مطرح مي كنيم بستگي به اين دارد كه در چه حوزه اي مباحث برندينگ و برند سازي مطرح است كه در کدام حوزه محلي،استاني ،ملي ،منطقه اي يا بين المللي فعاليت مي كند.
وی افزود:با تفكيك شهرستان كرج از استان تهران هم اكنون استان اصفهان بزرگ ترين قطب صنعتي كشور مي باشد كه اين مهم در گرو تاسيس صنايع مادر مانند ذوب آهن و مجتمع فولاد در دهه هاي گذشته مي باشد ولي آيا مطبوعات و جرايد استان به وظيفه خود در خصوص برند سازي استان به عنوان استان صنعتي كشور اقدام اثر بخشي نموده اند؟
ياحي در ادامه افزود: برند نيازمند زير ساختار مناسب مي باشد و زماني كه استراتژي مشخص نباشد هدف با شكست مواجه مي گردد .برند در يك پازل قابل توصيف و نتيجه گيري است به عنوان مثال اگر بخواهيم در بحث گردشگري برند سازي كنيم نيازمند به ايجاد ساختار در مواردي نظير فرودگاه ،ترانسفر، هتلينگ و غيره مي باشد.
وی تاکید کرد:اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي با داشتن مردمي فهيم ،نخبه و داراي تعصب به اصالت خود با افق و چشم اندازي وسيع ، امكان برند سازي در حوزه گردشگري دور از دسترس نيست.
ياحي افزود:اصفهان با توجه به صنعتي بودن می تواند در زمينه استفاده از توانمندي هاي شركت هاي دانش بنيان و بستر مناسب گردشگري برند سازي را به صورت ویژه انجام دهد.