تابناک: رییس دانشگاه کاشان گفت: 32 درصد از بیکاران این شهرستان را افراد با تحصیلات عالی تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباس زراعت عصر روز سه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: این رقم در مقایسه بیکاران با تحصیلات دانشگاهی کشور بالاتر است.

وی افزود: این مهم بیانگر آن است که فرصت های شغلی ایجاد شده در کاشان عمدتا نیازمند تخصص دانشگاهی نبوده و به عبارت دیگر کارفرمایان به تخصص و دانش فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز کمتری احساس می کنند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان نرخ بیکاری در افراد بی سواد کمتر از باسواد است، خاطرنشان کرد: افراد دارای تحصیلات ابتدایی از نرخ بیکاری کمتری به نسبت افراد با تحصیلات راهنمایی و متوسطه برخودارند.

رییس دانشگاه کاشان تاکید کرد: عدم تناسب آموزش عالی و بازار کار در کاشان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را بدنبال داشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون گروه رشته های مهندسی، تولید و ساخت، بیشترین تعداد دانشجویان این شهرستان را به خود اختصاص داده است، درحالی که سهم اشتغال دانش آموختگان این رشته ها در صنعت کشور، استان و شهرستان کاشان کمتر از 20 درصد است.

وی کمترین تعداد دانشجویان شهرستان کاشان را مربوط به گروه رشته های کشاورزی، دامپزشکی، علوم تربیتی و خدمات بیان کرد و یادآور شد: در کاشان گروه رشته های علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق بیشترین تعداد فارغ التحصیلان را دارا هستند و گروه مهندسی، ساخت و تولید نیز با فاصله اندکی در رتبه دوم بلحاظ بیشترین تعداد فارغ التحصیلان قرار دارد.

زراعت اظهار داشت: تحلیل ها نشان می دهد هرچند سهم فارغ تحصیلان مقطع دکترای تخصصی در میان بیکاران کاشان نزدیک به صفر است، اما سهم بیکاران دارای مدرک لبسانس در کاشان در مقایسه با کشور بیشتر است و این بیانگر آن است که بازار کار در این شهر کمتر به تخصص دانشگاهی نیازمند است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار