کد خبر: ۷۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 12 August 2015
یک مقام رسمی وزارت خارجه سوریه مواضع امروز وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه «بشار اسد» جایی در آینده سوریه ندارد، را به شدت محکوم کرد.

به گزارش فارس، یک مقام رسمی وزارت خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه مواضع «عادل الجبیر» وزیر خارجه نظام عربستان سعودی را محکوم کرد. این مواضع نقش خرابکارانه پادشاهی وهابی و تکفیری در جنگ افروزی علیه سوریه را رسوا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، این مقام رسمی وزارت خارجه سوریه افزود: نظام قرون وسطایی و نامشروع سعودی که دستانش به خون ملت‌های سوریه و یمن آغشته شده است، آخرین طرفی است که حق سخن گفتن درباره مشروعیت را دارد زیرا طرفی که چیزی را ندارد نمی‌تواند آن را بدهد.

این مقام سوری، گروه تروریستی را زاده نظام وهابی عربستان سعودی خواند و رویکرد ریاض در حمایت‌ از گروهک‌های تروریستی در سوریه را امر خطرناکی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی توصیف کرد و بر لزوم جلوگیری از این روند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حقیقت نقش نظام وهابی عربستان سعودی علیه منافع امت های عربی و اسلامی بر همه روشن شده است، افزود: اینکه گفته شود که این نظام علت اصلی شکست‌ها، تفرقه و ضعف ساماندهی امت عربی است، به هیچ روی اغراق آمیز نیست.

الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی با همتای روس خود در مسکو مدعی شد که بشار اسد دیگر جایی در آینده سوریه ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار