تابناک:توافق مقاومتی در وهله نخست شاید "وضع لفظ" دلچسبی نباشد چون در "توافق" دو "طرف" وجود دارد و اگر هر دو مقاومت کنند یعنی هیچکس مقاومت نکرده است!
کد خبر: ۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 14 July 2015
خبر آنلاین نوشت:
توافق مقاومتی در وهله نخست شاید "وضع لفظ" دلچسبی نباشد چون در "توافق" دو "طرف" وجود دارد و اگر هر دو مقاومت کنند یعنی هیچکس مقاومت نکرده است!
با این حال منظور طرف خودمان است که بیش از 30 سال تلاش کرده است و در مذاکره ای طولانی و حرفه ای- که مهمترین و طولانی ترین مذاکره قرن لقب گرفته است- با مقاومتی ستودنی سرانجام دقایقی قبل امروز سه شنبه به اهداف موردنظر دست یافته و این در حالی است که از جانب شش قدرت برتر جهان تحت فشار بوده است. قطعاً فرهیختگان در این میان نقش اساسی و شاخص داشته اند. بنظر می رسد اکنون این عزم و اراده ملی بایستی در دیگر عرصه های زندگی تداوم یابد. می گویند مائو شناگر ماهری بوده است او می گفت: " تا زمانی که دچار وحشت نشوید غرق نخواهید شد" و در مقابله با قدرت های بزرگ مرعوب نشدن و مقاومت منطقی، مهم است. برای حل مشکلات کشور این توافق آغاز راه است و مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی وجود دارد که باید با همین شیوه یعنی بصورت حرفه ای، منسجم، با استقلال رأی و با طمانینه و پشت کار و سخت کوشی حل و فصل شود و این مهم تنها با تبادل، گفت و گو و توافق میان تمام گروه های ذی نفوذ در کشور میسر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار