معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری استان اصفهان مطرح کرد:
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری استان اصفهان گفت: حدود 22 پل مکانیزه عابر پیاده مشغول به کار است که بسیاری از آن‌ها در دو سال اخیر احداث شده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا صلواتی اظهار كرد: هزینه احداث یک پل عابر پیاده مکانیزه نزدیک به يك میلیارد تومان، هزینه نگهداری و تعمیر آن بین 150 تا 200 میلیون تومان و هزینه برق مصرفی آن در یک سال حدود 40 میلیون تومان است.

وي گفت: اكثر پل‌هاي مکانیزه عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی احداث مي‌شود و با توجه به شکایات مردم از خرابی پل‌ها و کم کاری پیمانکاران در صدد هستيم تا احداث، تعمیر و نگهداری این پل‌ها را به سازمان های وابسته به شهرداری واگذار کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری استان اصفهان ادامه دادا: تعدادی پل‌هاي مکانیزه عابر پیاده به سیستم دوربین مداربسته مجهز هستند و تا چند ماه آینده مابقي آن‌ها نيز به این سیستم مجهز خواهد شد؛ تجهيز پل‌ها به دوربین‌هاي مداربسته اين امكان را به شهرداري مي‌دهد تا با كنترل پل‌ها در صورت خرابي سریعا برای رفع نقص اقدام کند.

صلواتی در پاسخ به چرايي تاخير در تعمير پل‌هاي عابر پياده گفت: اين دستگاه‌ها وارداتی است و در صورت نقص جزئی پيمانكار در کمترین زمان دستگاه را تعمیر می‌کند اما اگر مشكل دستگاه جدی باشد و قطعه موجود نباشد پیمانکار برای واردات قطعه مجبور است سیکل زمانی بلندی صرف کند و پله مدت زیادی خاموش بماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد پل‌هاي مکانیزه عابر پیاده اصفهان سالم و در حال استفاده هستند، گفت: علت خرابی اغلب این پل‌ها رفتارهای خلاف شهروندی مردم است و شهرداری در صدد نظارت بیشتر و سختگیرانه بر این پل‌ها است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری استان اصفهان در خصوص طرح استفاده از سنسور هوشمند خاموش شدن پله برقی هنگام عدم رفت و آمد، گفت: از نظر پیمانکار این طرح باعث اصطلاک و مصرف برق بیشتر دستگاه می‌شد و بنابراين در اين پل‌ها سنسور تند و کند کردن سرعت هنگام رفت و آمد عابر که در خود دستگاه موجود بود استفاده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار