مسئولان از هشدار هم غفلت کردند؛
تابناک: هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و استانداری اصفهان اطلاع‌رسانی لازم را به مردم و به ویژه گروه‌های حساس نکردند تا از عوارض غبار و ریزگردها بر سلامت کودکان و بیماران قلبی و تنفسی کاسته شود.
کد خبر: ۴۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 09 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مردم اصفهان در حالی دیروز عصر شاهد گرد و غبار شدید در شهر بودند که سامزان هواشناسی اعلام کرده است، این وضعیت در ماه های گرم و تابستانی سال معمولی است!.

شرایط آب و هوایی اصفهان روز گذشته به اندازه آزاردهنده بود که بسیاری از مردم ترجیح دادند به جای انجام ادامه فعالیت های روزانه خود به خانه بروند تا از خطر ریزگردها و غبار شهر در امان باشند.

از طرفی گرچه سازمان این غبار و ریزگردها عصر روز گذشته تا ساعتها آسمان شهر را فراگرفته بود به گونه ای که وسعت دید بسیار کاهش یافته بود و خودروها باید با احتیاط بیشتری در خیابان ها حرکت می کردند.

هواشناسی استان اعلام کرده است که در خصوص این وضعیت روز گذشته به دستگاه های اجرایی مربوطه و مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داده است اما هیچ یک از دستگاه های اجرایی و استانداری اصفهان اطلاع رسانی لازم را به مردم و به ویژه گروه های حساس نکردند تا از عوارض غبار و ریزگردها بر سلامت کودکان و بیماران قلبی و تنفسی کاسته شود.

روز گذشته سالمندان و بیماران قلبی اصفهان با ورود ناگهانی ریزگردها به آسمان شهر غافلگیر شدند و همین مسئله سبب شد تا وضعیت عده ای از این بیماران، بهم ریخته و راهی بیمارستان شوند.

از طرفی این اتفاق که به گفته نوید حاجی بابایی، مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی اصفهان، تا سه ماه آینده در اصفهان ادامه خواهد داشت، در ماه هایی از سال رخ داده است که کودکان، که یکی از حساس ترین گروه های سنی جامعه در برابر این پدیده‌اند، اغلب اوقات خود را بیرون از خانه به سر می برند.

به علاوه این مسئله نشان میدهد اصفهان زودتر از زمانی که مدیران نگرانی آن را داشتند، به وضعیت بحرانی در محیطزیست و به ویژه آب و هوا وارد شده است و ضروری است اقدامات فوی در این خصوص در اولویت برنامه مدیران قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار