رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: وام‌های زیادی در طی سال‌های اخیر از سوی بانک‌ها بدون ضابطه پرداخت شد اما تسهیلات بازگشت پیدا نکرد و بانک‌ها خالی شد.
کد خبر: ۴۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 04 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود خوانساری صبح امروز در نشست مدیران قرض‌الحسنه استان اصفهان اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی دولت بحث بانک‌ها است.

وی افزود: اقتصاد ایران کاملاً بانک محور بوده و فشار تأمین مالی بر دوش این بخش است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تورم بالای کشور در دهه‌های اخیر گفت: بهره بانکی همیشه زیر این تورم بود و تسهیلات به سرمایه تبدیل می‌شد اما در حال حاضر بهره بالاتر از تورم است و فرآیند سرمایه‌گذاری مختل شده است.

وی اذعان کرد: وام‌های زیادی در طی سال‌های اخیر از سوی بانک‌ها بدون ضابطه پرداخت شد؛ اما تسهیلات بازگشت پیدا نکرد و بانک‌ها خالی شد.

خوانساری خاطرنشان کرد: پس از انقلاب انتظار می‌رفت با ایجاد قرض‌الحسنه مشکلات ربوی حل‌شده و رونق ایجاد شود و حتی بانک‌ها نیز سازوکار اسلامی پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: در بحث بانک‌ها و اسلامی کردن آن توفیقی نداشتیم و از سال 84 با افزایش شدید درآمدهای دولت موجب افزایش حجم نقدینگی شد اما بانک‌ها ظرفیت این نقدینگی را نداشتند و اخلال به وجود آمده موجب وضعیت فعلی شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: کاهش تورم در سال‌های اخیر، عدم رشد قیمت مسکن و عدم بازپرداخت وام‌ها باعث نابسامانی پولی شد و بانک‌ها را با مشکل مواجه کرد.

وی یادآور شد: بانک مرکزی در این مدت تلاش کرده اوضاع را منظم کند؛ اما هنوز مشکلات وجود دارد.

خوانساری در پایان تأکید کرد: انتظار می‌رود قرض‌الحسنه‌ها با اتکا به وجود افراد متدین موجود در هیأت مدیره خود، نظم و انضباط لازم را در بازار پول احیا کنند و دقت لازم در حساب‌هایشان اعمال کنند تا شاخصی برای سایرین باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار