معاون شرکت مهندسی آبفای کشور:
تابناک: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اکنون ۵۷۰ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عملیات تأمین اضطراری در حال حاضر برای تأمین آب شرب شهرهای بزرگ نگرانی چندانی نداریم.
کد خبر: ۴۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمیدرضا تشیعی در حاشیه بازدید از طرح پروژه تصفیه‌خانه آب گلپایگان اظهار داشت: این تصفیه‌خانه دومین تصفیه‌خانه آب در استان اصفهان است که پس از بهره‌برداری آب شرب 3 شهر گلپایگان، گوگد، گلشهر و تمام روستاهای این شهرستان را تأمین می‌کند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح بزرگ آبرسانی به گلپایگان و به‌منظور ارتقای کیفیت آب شرب این شهرستان فاز اضطراری تصفیه‌خانه حدود 2 سال پیش در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات احداث بخش تصفیه‌خانه اصلی نیز از حدود 16 ماه پیش آغاز شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به روند پیشرفت این پروژه گفت: با توجه به کمبود اعتبارات لازم برای اجرای این طرح، پروژه بر اساس زمان‌بندی اولیه پیش نرفت اما با اهتمام شرکت آبفای استان و استفاده از کلیه اعتبارات اعم از ملی، استانی، ماده 10 و 12 و تنش و خشکسالی در مدت اخیر روند سریع‌تری داشته است.

وی بیان کرد: این پروژه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تمام تجهیزات الکترومکانیکال و بخش فرآیندی آن خریداری و حمل شده است و هرچند بر اساس وعده وزیر نیرو قرار بود تا قبل از تابستان افتتاح شود که به‌دلیل کمبود منابع مالی میسر نشد اما حداکثر تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تشیعی با بیان اینکه استفاده از آب شرب از انتظارات به‌حق مردم گلپایگان است، تصریح کرد: پس از افتتاح تصفیه‌خانه بی‌درنگ عملیات انتقال آب تصفیه‌خانه به گلشهر و روستاهای شهرستان آغاز می‌شود تا کل منطقه مشروب شود.

وی به هزینه‌های این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 6.5 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه هزینه شده اما برآورد کلی پروژه آبرسانی به گلپایگان 20 میلیارد تومان است و در صورت لزوم در ادامه کار از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این طرح استفاده می‌شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور همچنین با اشاره به وضعیت آب در کشور بیان کرد: امسال کشور ما وارد چهاردهمین سال خشکسالی شد و میزان بارندگی‌ها و منابع آب نسبت به سال گذشته 13 درصد و نسبت به بلندمدت 20 درصد کاهش داشته ضمن اینکه 
روان‌آب‌های کشور هم بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون 570 شهر کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عملیات تأمین اضطراری در حال حاضر برای تأمین آب شرب شهرهای بزرگ نگرانی چندانی نداریم اما 2 شهر بندرعباس و سنندج از هم اکنون در شرایط خاص تأمین آب قرار دارند و همکاران با تشکیل ستاد ویژه برای رفع این مشکل در تلاش هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار