زرگرپور:
تابناک:استاندار اصفهان گفت: كمبود منابع مالی برخی اولیای دانش آموزان نباید باعث شود كه دانش آموزان مستعد از این برنامه‌ها محروم شوند بلکه باید به نحوی عدالت آموزشی در آموزش‌وپرورش استان ایجاد شود.
کد خبر: ۳۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در یک‌صد و یكمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای این شورا در سال گذشته، گفت: در سال ۹۳ شورای آموزش‌وپرورش استان حائز رتبه برتر كشوری شد كه قرار گرفتن در این جایگاه باعث افتخار استان است.

وی به برگزاری هفته معلم اشاره كرد و افزود: خوشبختانه امسال هفته معلم باشکوه و باعظمت برگزار شد و از تعداد بیشتری از معلمان نمونه تجلیل شد كه می‌تواند الگوی خوبی برای سال‌های بعد باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به کلاس‌های فوق‌برنامه‌ مدارس گفت: این کلاس‌ها باید به‌صورت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، علمی و بر اساس قاعده و ضابطه و چارچوب مشخصی برگزار شود.

وی با تأکید بر برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس مناطق محروم، افزود:‌ كمبود منابع مالی برخی اولیا دانش آموزان نباید باعث شود كه این دانش آموزان مستعد از تحت پوشش قرار گرفتن این برنامه‌ها محروم شوند و در این مدارس باید این کلاس‌ها با هزینه‌های بسیار كم و برخی موارد رایگان برگزار گردد به‌نحوی‌که عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان ایجاد شود.

استاندار اصفهان تصریح كرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود كه حتماً در كلیه مدارس در صورت تصویب انجمن اولیا و مربیان کلاس‌های فوق‌برنامه با زمان‌بندی و دریافت مبلغ پرداختی مشخص و استاندارد تشكیل شود.

زرگرپور زكات را از موضوعات اساسی و مهم برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر تا حدودی زكات مورد غفلت قرارگرفته و باید برای ترویج فرهنگ زكات از بستر آموزش‌وپرورش استفاده شود.

وی بابیان اینكه ستاد زكات در استان اصفهان زیر نظر امام‌جمعه اصفهان تشكیل می‌شود، افزود: امیدواریم امسال این كار با هماهنگی ستاد زكات و آموزش‌وپرورش در مناطق مختلف برگزار شود.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت مطلوب آب كشاورزی در سال آبی جاری گفت: این وضعیت می‌تواند درآمد قابل‌توجهی را در بخش زكات ایجاد كند كه هزینه‌های این بخش برای كمك به مستضعفین و ایجاد ابنیه‌ها و تأسیسات زیر بنایی و ازجمله مدارس مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینكه میزان زكات در سال گذشته بر اساس گزارش مسئول كمیته امداد استان با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده است، تصریح كرد:‌ در سال گذشته در حدود ۱۵ میلیارد تومان زكات دریافت شده است و امسال پیش‌بینی می‌شود كه این مقدار به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد كه در این راستا دولت نیز موظف خواهد بود در مقابل آن منابع تشویقی را برای كارهای زیربنایی روستایی در اختیار بگذارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار