تابناک:سوار تاکسی شدم، راننده گفت تا سر سه راه 500 تومان می شود، سرم را به نشانه قبول کردن تکان دادم و در را بستم. کمی که از حرکتمان گذشت از راننده پرسیدم، "حاج آقا نرخ کرایه تاکسی چقدر؟" از توی آیینه نگاهم کرد و گفت: "بسته به انصاف راننده دارد!"
کد خبر: ۲۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 20 April 2015

سوار تاکسی شدم، راننده گفت تا سر سه راه 500 تومان می شود، سرم را به نشانه قبول کردن تکان دادم و در را بستم. کمی که از حرکتمان گذشت از راننده پرسیدم، "حاج آقا نرخ کرایه تاکسی چقدر؟" از توی آیینه نگاهم کرد و گفت: "بسته به انصاف راننده دارد!"

به گزارش تابناک اصفهان، شاید این جمله راننده برای من خیلی هم غیر طبیعی به نظر نیامدچرا که چند روزی است بسته به کرم و انصاف رانندگان کرایه می دهم یعنی مسیری را که قبلا 400 یا 500 تومان کرایه اش بود حالا 1000تومان ، 700 تومان یا همان 500 تومان می دهم.

این اتفاقات شاید این روزها برای همه شهروندان قابل مشاهده باشد چرا که در هر خط یا مسیری رانندگان بسته به میل شان از مسافر کرایه می گیرند.

یکی از رانندگان تاکسی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی براینکه " چرا معیار تنظیم نرخ کرایه تاکسی، کرم یا انصاف رانندگان است"، گفت: متأسفانه هنوز نرخ جدیدی برای تاکسی ها اعلام نشده و از همین رو هر راننده بسته به انصافش از مسافران کرایه می گیرد.

"این تصویر آخرین نرخ مصوب تاکسیرانی است که در سایت این سازمان قابل مشاهده است"

وی درباره اینکه " مگر تاکسیرانی نرخ مصوب، 350 تومان را برای تاکسی ها مصوب نکرده است؟" تصریح کرد: چرا این نرخ در سال گذشته اعلام شده بود که حتی در همان زمان نیز به درستی اجرا نمی شد و رانندگان مبلغ 500 تومان یا 400 تومان را از مسافران می گرفتند اما در سال جدید با توجه به گران شدن لوازم ماشین و بالابودن خرج زندگی هنوز نرخ جدیدی اعلام نشده و از همین رو رانندگان بسته به انصاف و کرم خود کرایه دریافت می کنند.

البته در این مسئله رانندگان هم حق دارند چرا که نرخ کرایه آن ها افزایش پیدا نکرده اما سهمیه بنزین آن ها قطع شده وهزینه ابزارها و وسایل ماشین هایشان افزایش پیدا کرده است.

عدم تصویب یک نرخ معین به عنوان نرخ تاکسی ها در سال 94 سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای مسافران و رانندگان شده است و از همین انتظار می رود با توجه به مصائب و مشکلات مسئولین مربوطه هر چه سریع تر هم مسافران و هم رانندگان از این بلاتکلیفی خارج کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار