ناشناخته اما مهم؛
تابناک: بیماری نقص ایمنی اولیه را شاید کمتر کسی شنیده است و یا حتی در حد یک اسم و نامی بداند بیماری که حتی بسیاری از پزشکان هم نسبت به روند شیوع آن و فراگیری هر روزه آن آگاهی آنچنانی ندارد.
کد خبر: ۲۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 13 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، امروزه بیماران نقص ایمنی اولیه در حالی در حاشیه قرار گرفته اند که با وجود گستردگی آن اما هنوز از سوی مردم و حتی پزشکان جدی گرفته نشده است و این در حالی است که تاکنون بیش از 300 نفر از این بیماران در اصفهان شناسایی شده اند  و  200 نوع از این بیماری در سطح جهان شناخته شده است و هر روز افراد بسیاری را درگیر می‌کند.

بیماری نقص ایمنی هم بر اثر عوامل ارثی و ژنتیکی بروز می‌کند و به آن بیماری نقص ایمنی اولیه اطلاق می‌شود و هم بر اثر عوامل محیطی بر فرد عارض می‌شود و بیماری نقص ایمنی ثانویه لقب گرفته است.

بیماران نقص ایمنی اولیه که شاید در ابتدا برای فرد و خانواده آنها شناخته شده نیست پس از سالها با علائم مختلفی در حالی به پزشکان مراجعه می کنند که در اکثر موارد به دلیل تشخیص نادرست سالها دارو و درمان های نابجا دریافت می‌کنند.

بیمارانی که اگر به موقع تشخیص داده شوند و به موقع دارو مصرف کنند به حتم با مشکلات عدیده ای که بر اثر پیشرفت بیماری بر آنها غلبه می‌کند، مواجه نخواهند شد.

امروز بیماران نقص ایمنی اولیه بیش از هر زمان دیگر به کمک و یاری خیران، مسئولان امر حوزه بهداشت و درمان برای آگاهی بخشی به جامعه پزشکی و همچنین شناخت از سوی مردم نیازمند هستند تا بتوانند زندگی آسوده‌ای همچون سایر اقشار برایشان فراهم ساخت.

بیمارانی که لازم است در شمار بیماران صعب العلاج قرار گیرند و حمایت جدی بیمه ها را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار