رئیس مرکز بیوتکنولوژی بقیة‌الله اعظم(عج):
تابناک: رئیس مرکز بیوتکنولوژی و فناوری زیستی حضرت بقیة‌الله اعظم(عج)گفت: صراط مستقیم دانشگاه علم و فناوری پژوهش محور است.
کد خبر: ۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 01 February 2015

به گزارش تابناک علی‌محمد لطیفی در گفتگو با فارس گفت: سلامت محیط‌زیست زیربنای سلامت و سعادت انسانی است و اگر با استفاده از فناوری‌های نوین به جنگ آلوده‌کننده‌های محیط‌زیست نرویم در چند سال آینده این آلاینده‌ها زندگی انسان‌ها را خواهند بلعید.

رئیس مرکز بیوتکنولوژی و فناوری زیستی حضرت بقیه‌الله اعظم(عج)افزود: داشتن تنها طرح در این زمینه جواب نمی‌دهد بلکه باید تحقیقات ما کاربردی و توجیه اقتصادی و پیوست‌های راهبردی و عملیاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: هنر یک سازمان تربیت افراد بر اساس نسل چهارم دانشگاه‌ها به‌صورت جهادی و پژوهشی و کارآفرین است، زیرا نسل‌های قبل تربیت دانشگاهی که تنها بر آموزش و یا پژوهش معطوف بود دیگر پاسخ نمی‌دهد و باید پژوهش جهادی و کارآفرینی و تولید فناوری با هم تلفیق شود و نظام آموزش عالی جدید را به وجود آورد.

لطیفی اذعان کرد: دانشگاه باید در مسیر زنجیره تحقیق باشد و صراط مستقیم دانشگاه علم و فناوری پژوهش محور است.

رئیس مرکز بیوتکنولوژی و فناوری زیستی حضرت بقیة‌الله در ادامه تأکید کرد: اتصال دانشگاه به منابع دولتی صحیح نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیر و بخش خصوصی در این حوزه فعال شوند و دولت نخواهد برای این امر هزینه کند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های علمی هم باید به صنعت و بازار متصل شود و هم اهالی علم برایشان کارآفرینی باشد و هم ایده‌ها به خلق ثروت و تولید صنعتی منجر شود.

وی با بیان اینکه آمادگی سطح علمی ما هنوز به حدی نرسیده که در سطح دنیا برای فناوری‌های نوین مرجع باشیم، گفت: ولی در چند رشته پیشرفت شایانی داشتیم که باید هدایت و مدیریت صحیح شود و صنعت علم قابل‌تولید می‌خواهد که توجیه اقتصادی داشته باشد و از دره مرگ تحقیقات و آزمایشگاه بگذرد.

لطیفی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید چند مرحله تحصیل علم و فناوری، تسلط به دانش و نوآوری و خلاقیت را پشت سر بگذاریم و سیاست‌گذاران نیز آمار غلط نداده و با مباحث مرجعیت علمی آشنا باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار