اخيرا پيامي هشدار دهنده در خصوص حضور هكري با نام مستعار آذرجون در فضاهاي مجازي منتشر مي‌شود كه اين پيام، شايد يكي از چندين پيامي باشد كه صحت يا كذب بودن آن، براي شهروندان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳ 01 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، در يكي دو سال اخير، گسترش فضاهاي مجازي در سطح جوامع به حدي بوده است كه اندك اندك جاي نامه و تلفن و حتي پيامك را گرفته و تقريبا بيشتر مردم با استفاده از اين فضاها، تمام كارهاي روزمره و اطلاع‌رساني هاي خود را انجام مي‌دهند؛ و حتي به مكاني مناسب براي تبليغات تبديل شده‌اند.
البته موارد ذكر شده، تنها كاربرد فضاهاي مجازي نيست چراكه متاسفانه اين فضاها، گاهي اوقات براي افرادي كه از اختلالات رفتاري و رواني رنج مي‌برند به فضايي براي انتقام‌جويي از دوست و آشنا و فرد مورد علاقه‌‌اي كه از كنار علاقه‌ي آنها با بي تفاوتي گذشته است، تبديل شده...
حتما شما هم با پيام‌هاي هشدار دهنده‌اي به شرح زير برخورد كرده‌ايد:
" فوري فوري
اگر لينك خبر مرگ حسني مبارك به‌همراه لينك مربوطه براتون اومد، بازش نكنيد چون يك نوع ويروس مخرب در موبايل هستش ..."
" لطفا نشر دهيد:
يك هكر به شماره تلفن ۰۰۰۰۰۰۰۴۰۱۶ در همه گروه ها وارد شده و اطلاعات شخصي شما را هك و پخش مي كند. به همه گروه‌ها اطلاع دهيد؛ نام مستعار آذرجون؛ نام واقعي ....
تو لاين و وايبر و واتس آپ لطفا به اشتراك بگذاريد."
ما نيز، امروز پس از دريافت اين پيام بر روي محيط واتس آپ تلفن همراه خود، به سرعت براي تنوير افكار عمومي درخصوص اينگونه پيام‌ها با رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تماس گرفتيم.
سرهنگ مرتضوي در گفتگو با ايمنا در خصوص صحت اينگونه پيام‌ها، اظهار كرد: پليس فتا همواره توصيه كرده است كه از باز كردن فايل‌هاي ضميمه در ايميل‌ها و پيام‌ها به طور جدي پرهيز كنيد چراكه ممكن است يك نرم افزار مخرب بوده و به رايانه يا تلفن همراه و اطلاعات كاربر صدمه وارد كند.
وي افزود: اما در خصوص پيام‌هاي هشداردهنده‌اي كه در فضاهاي مجازي با محتواي نام و شماره تلفن هكر، انتشار مي‌يابد، بايد گفت كه اين پيام‌ها نمي‌توانند صحت داشته باشند و شايعه‌اي بيش نيستند.
سرهنگ مرتضوي تصريح كرد:‌ بيشتر اين پيام‌هاي با اهداف انتقام جويي و مغرضانه منتشر مي‌شوند و مستند نيستند.
رييس پليس فتا استان اصفهان تاكيد كرد: موارد هك و سوء استفاده‌هايي كه در فضاهاي مجازي صورت مي‌گيرد، به سرعت توسط پليس فتا پيگيري شده و جزئيات صحيح آن در پايگاه اطلاع‌رساني اين پليس منتشر مي‌شود لذا شهروندان به هرگونه مطلب ديگري كه در فضاهاي غير رسمي به دست‌شان مي‌رسد توجهي نداشته باشند.

جالب توجه اينكه، پس از صحبت‌ با سرهنگ مرتضوي، چندين بار با شماره اعلام شده در پيام تماس گرفتيم كه در ابتدا تنها بوق اشغال و پس از آن، پيغام خاموش بودن شماره مذكور را دريافت كرديم؛ گويا، دارنده بخت‌برگشته اين شماره، پس از انتشار پيام مذكور با حجم بالاي تماس‌ها روبرو شده است...
/۹۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار