تابناک: صبح شنبه ۱۹ دی یک فلامینگو که به دلیل نامعلومی در بیابان های منطقه جنگ گاه خوانسار فرود آمده بود توسط خانواده ای طبیعت دوست پس از یک شب تیمار و نگهداری به مسئولین اداره محیط زیست تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۶۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 16 January 2016
صبح شنبه ۱۹ دی یک فلامینگو که به دلیل نامعلومی در بیابان های منطقه "جنگ گاه" خوانسار فرود آمده بود توسط خانواده ای طبیعت دوست پس از یک شب تیمار و نگهداری به مسئولین اداره محیط زیست تحویل داده شد.
محمود سهرابی که این فلامینگو را نجات داد به زیست بوم گفت: من دامدار هستم و غروب جمعه از بیابان به سمت خانه می رفتم که دیدم روباهی با یک پرنده درگیر شده. هوا تقریبا تاریک و بارانی بود.

وی افزود: از دور فکر کردم روباه مرغی را گرفته است، اما جلوتر که رفتم روباه فرار کرد و نزدیک که شدم دیدم فلامینگو است. فلامینگو سالم بود فقط کمی از پاهایش خون می آمد اما بسیار ترسیده بود و فریاد می زد.
سهرابی در ادامه بااشاره به وضعیت پرنده گفت: پرنده توان پرواز نداشت، پاهایش را جمع کردم و به آرامی زیر کاپشن گذاشتم و به خانه بردم. به خانه که رسیدم با اداره محیط زیست تماس گرفتم اما موفق به صحبت نشدم. برای فلامینگو جای امنی در خانه درست کردیم و تا صبح ازش مراقبت کردیم. پرنده احساس امنیت می کرد و بسیار آرام شده بود.
سهرابی در مورد احساسش از تیمار و نگهداری فلامینگو گفت: من همیشه برنامه های محیط زیستی تلویزیون را نگاه می کنم، خودم در طبیعت بزرگ شده ام و همیشه زیبایی های طبیعت را دیده ام. ما نباید نسل های بعدی را از این طبیعت محروم کنیم؛ بچه های من که این رفتار را می بینند، یاد می گیرند و دوستدار واقعی طبیعت می شوند.


 
همسر آقای سهرابی نیز با بیان نحوه مراقبت از این پرنده سرگردان گفت:دختر های من شیفته فلامینگو شده بودند و با عشق به پرنده رسیدگی می کردند، 
سهرابی صبح روز بعد قبل از رفتن به محل کار باز با اداره محیط زیست تماس گرفت و مسئولین زود به خانه ما آمدند و فلامینگو را تحویل گرفتند.



وی ادامه داد: ما دلتنگ فلامینگو شده ایم، تا صبح از پرنده مراقبت کردیم و می خواهم با اداره محیط زیست تماس بگیرم و حال پرنده را جویا شوم.
زیست بوم برای پیگیری وضعیت فلامینگو با علی معصومی عضو جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار گفتگو کرد، معصومی بیان داشت: فلامینگو را پس از تحویل به اتفاق کارمندان محیط زیست به دامپزشکی بردیم، مشکل خاصی نداشت. فقط دچار ضعف و خستگی شده بود. قرار است چند روز تیمار و نگهداری شود و با توجه به جاماندن از گروه فلامینگو ها احتمالا برای مدتی در یکی از محل های امن نگهداری شود.
خوانسار شهری بیست هزار نفری واقع در استان اصفهان است که به واسطه محصولات طبیعی و جاذبه های گردشگری اش مورد توجه عموم مردم قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار