تابناک: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای تسهیل و افزایش خدمات‌رسانی در سفرهای نورزی به گردشگران ۱۵ هزار نفر در ستاد سفرهای نوروزی استان اصفهان به مسافران و گردشگری خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 21 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به آمادگی شهر اصفهان برای ورود مهمانان نورزوی اظهار داشت: برای آماده‌سازی شهر اصفهان از پذیرایی از مسافران نورزی با همکاری دستگاه‌های مختلف 15 هزار نفر برای خدمات‌رسانی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این تعداد مربوط به دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی و راهور، هلال‌احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و نهادهای خدمات‌رسانی در این بخش است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان بیان کرد: در دبیرخانه ستاد نوروزی حدود 350 نفر فعالیت کرده که 200 نفر آنها در بناهای تاریخی و موزه‌ها سرویس‌دهی داده و 150 نفر نیز در ستاد هستند تا پایان تعطیلات نوروزی زمینه خوبی برای استقبال مسافران نورزی فراهم کنند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: حجم گسترده‌ای از نیروی انسانی برای خدمات‌رسانی فعال هستند و از آنجائی که اصفهان در مرکز مواصلاتی راه‌های جنوب، شمال، شرق و غرب کشور قرار داشته، غیر از مسافرانی که برای گردشگری وارد اصفهان می‌شوند باید آمادگی از مسافرانی که عبور می‌کنند نیز زمینه سفر آرام و خوبی را برای آنها فراهم کنیم.

وی گفت: باید زیرساخت‌های گردشگری اصفهان در حال توسعه باشد و ستاد خدمات‌رسانی نوروز پیش‌بینی خدمات‌رسانی را نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داده‌ است.

اللهیاری افزود: یکی از اقدامات مهمی که در استان اصفهان صورت گرفته ایجاد ایستگاه‌های امنیت و سلامت است که در سال گذشته 20 ایستگاه خدمات‌رسانی کرد که در کاهش تصادفات نقش موثری داشت و امسال این ایستگاه‌ها 2 برابر شده و به 40 ایستگاه رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها که تلفیقی از حضور نیروهای پلیس‌راه و هلال احمر بوده پکیج‌های فرهنگی از معرفی شهر و معرفی صنایع‌دستی به صورت حضوری فراهم شده است.

وی افزود: در این ایستگاه‌ها در مناطقی که افراد بومی و محلی هستند از آنها با لباس خاص آن منطقه استفاده شده که در نوع خود جاذبه خاص خود را دارد، البته معرفی صنایع دستی در این ایستگاه‌ها به صورت عرضه نیست بلکه به صورت معرفی برای مسافران است.

انتهای پیام/ ر

به اشتراک بگذارید

افسران
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار