پاک نژاد :
تابناک: رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت:‌جرایمی که در قانون برای تخلفات اصناف آورده شده متناسب با تخلفات امروزی اصناف نبوده و‌ برای برخی تخلفات کارساز نیست.
کد خبر: ۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید محمد رضا پاک‌نژاد اظهار داشت: جرایمی که برای برخی تخلفات تعیین شده نسبت به میزان تخلف بسیار پائین است و البته هزینه های بالای و اجاره بهای سنگین و مالیات های بی‌رویه سبب روی آوری اصناف به تخلفات بزرگ و دور زدن قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه سال جاری بازرسی ها روی تمام اصناف سطح بازار آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ ادامه دارد، اعلام کرد: اتاق اصناف می تواند در صورت تکرار تخلفات، آن صنف را پلمپ کند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان افزود: در سال جاری در بسیاری از اصناف مختلف به ویژه در ماه گذشته و یک هفته قبل پلمپ هایی در سطح میوه فروشی ها و پوشاک داشتیم.

پاک‌نژاد خاطرنشان کرد: اتاق اصناف با توجه به قانون صنف متخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه نقدی برای این افراد تعیین می‌شود.

وی با اعلام اینکه به طور قطع قانون گریزی هایی در اصناف مختلف مشاهده می شود که حتی پس از ۳۰ بار تخلف باز روی به آن تخلف می‌آورند، اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ هزار واحد صنفی در اصفهان وجود دارد که حدود یکصد بازرس بر آنها نظارت می کنند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: تعداد کم بازرسین گاها سبب بروز تخلفات در سطح بازار شده است که خود مردم می‌توانند به عنوان بازرسین افتخاری اتاق تخلفات را با شماره‌گیری ۱۲۴ و ۳۲۳۳۱۳۰۰ اعلام کنند.

وی اظهار داشت: بازرسین اتاق اصناف نسبت به بازرسین تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت بالاترین آمار بررسی و بازدید را از سطح بازار داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار