تابناک: يك عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خشکی چشم در کشور به علت آلودگی هوا بسیار شایع است.
کد خبر: ۱۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 11 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حیدر علی معینی اظهار کرد: علل مختلفی زمینه را برای خشکی چشم فراهم می‌کنند كه یکی از اين موارد سن بیمار است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های خود ایمنی، پوستی و مفصلی ممکن است با خشکی چشم همراه شوند، افزود: هم‌چنین بیماری‌های موضعی مانند التهابات پلک و علل دیگر از جمله آلودگی هوا زمینه را برای ابتلا به خشکی چشم فراهم می‌کنند.

این فوق تخصص قرینه با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از علل مهم خشکی چشم است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد خشکی چشم در مردان به علت حضور آن‌ها در محیط باز و گرد و خاک شیوع بیشتری نسبت به زنان داشته باشد اما اين مسئله به قطعیت ثابت نشده است.

معینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عللی که منجر به خشکی چشم می‌شود استفاده طولانی مدت از رایانه است، خاطر نشان کرد: در زمان استفاده از رایانه تعداد پلک زدن کم می‌شود و چشم حالت خیرگی پیدا می‌کند به همین جهت خشکی چشم در افرادی که طولانی مدت از رایانه استفاده می‌کنند، بیشتر است.

وی با اشاره به اينكه براي درمان خشكي چشم ابتدا باید عامل زمینه برطرف شود، گفت: در صورتی که عامل خشكي چشم یکی از بیماری‌های پوستی، مفصلی، ایمنی و پلکی است بايد برطرف شود و در مرحله دوم بايد از انواع اشک مصنوعی به صورت پماد، اشک قطره‌ای و ژل در زمان‌هايي كه علائم بیماری ظاهر شد، استفاده شود.

اين عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد محدودی از افرادی که دچار سوختگی های شیمیایی می‌شوند نیز به خشکی چشم مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: مجروحان جنگی که از قبل دچار سوختگی‌های شیمیایی شدند و افرادی که حوادث در کار مواد شیمایی وارد چشمشان می‌شود، مبتلا به خشکی چشم می شوندکه البته تعدادشان محدود است.

معینی با اشاره به خشكي چشم پس از عمل ليزيك گفت: برخي از افراد نيز در كوتاه مدت به خشكي چشم مبتلا مي‌شوند و اين اختلال به ندرت در بلند مدت ادامه مي‌يابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار