کانون مستقل لازمه استقلال وکلا

تابناک: رییس کانون وکلای اصفهان گفت: وجود وکیل مستقل مستلزم کانون وکلای مستقل است و در غیر این صورت این مهم امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 22 February 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایرنا، 'فرهاد رستم شیرازی' عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حفظ و ایجاد دادرسی عادلانه در بحث استقلال کانون های وکلا یک اصل مهم است.

وی با اشاره به سابقه حدود 108 ساله نهاد وکالت گفت: از زمانی که کانون های وکلا به عنوان یک شعبه در کشور افتتاح شد، قانون استقلال این کانون ها توسط دکتر مصدق تصویب شد.

رییس کانون وکلای اصفهان با اشاره به موضوع استقلال به عنوان یکی از دغدغه های مهم کانون های وکلای کشور در سالهای اخیر افزود: دادرسی عادلانه در صورتی امکان پذیر است که هرکس بتواند احقاق حق کند و این مهم بر دو رکن وجود یک دستگاه قضایی و قاضی مستقل و همچنین وجود یک کانون وکلا و وکیل مستقل استوار است.

رستم شیرازی افزود: در هر کشور اگر نظام دادرسی عادلانه ایجاد شود دیگر جای هیچ سوال و بحثی ایجاد نمی شود و آنچه بر اساس آن سیستم ها را بازرسی می کنند دادرسی عادلانه است.

رییس کانون وکلای اصفهان افزود: سالیانه بطور متوسط هر وکیل حدود شش میلیون مالیات می دهد که در کل این مبلغ برای هر کانون به 20 تا 30 میلیارد در سال می رسد.

وی تصریح کرد: اکنون یکهزار و 936 نفر در کانون وکلای استان اصفهان مشغول به کار هستند و در 16 سال اخیر این تعداد 35 برابر شده است.

وی تعداد وکلای زن کانون اصفهان را در هنگام تشکیل کانون دو نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون 699 وکیل زن پایه یک و 150 کارآموز وکیل زن در کانون عضو هستند.

رستم شیرازی افزود: بیش از 200 نفر عضو هیات علمی در کانون وکلا هستند و متوسط سنِ نیروهایی که وکیل شده اند حدود 30 سال است.

وی درباره نحوه ورود به کانون های وکلا با اشاره به آموزشهای ارائه شده در کانون ،گفت: آموزشها به دو صورت 'برای کارآموزان بصورت هفته ای' و آموزش 'برای وکلا از دو طریق کمیسیون آموزش کلاس های تخصصی کاربردی و همچنین برگزاری سمینارها و همایش های علمی، ارائه می شود.

وی اظهار کرد: اکنون 15 کمیسیون مختلف مثل مواردی از جمله کمیسیون بانوان، حقوق بشر، دادگاه و دادسرا، دفاع از حقوق وکیل، تربیت بدنی و رفاه، روابط عمومی، سایت و اطلاع رسانی مجازی، آموزش و کارآموزی مشغول به فعالیت هستند.

رییس کانون وکلای اصفهان تصریح کرد: نباید یک وکیل در مقام دفاع و یک قاضی در مقام وکالت، دغدغه فکری برخورد با خود در رابطه با دفاع را داشته باشد و بایستی نظارت تا جایی که دخالت محسوب نشود عملی شود.

رستم شیرازی افزود: بزرگترین تخلف یک وکیل، تخلف از قسم است که موجب ابطال پرونده او می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار