امام جمعه نایین:

حمایت از خانواده مجرمان وظیفه جامعه است

تابناک: امام جمعه نایین گفت: وظیفه جامعه، خیرین، مسوولین و مردم است که از خانواده مجرم و زندانی حمایت کنند.
کد خبر: ۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی روز یکشنبه در همایش نسیم مهر در نایین افزود: وقتی فردی وارد زندان می شود، خانواده و بستگان او گناهی ندارند که نان آور خود را از دست داده اند و ما وظیفه داریم به کمک و یاری خانواده زندانیان بشتابیم.

وی افزود: در جامعه فقر نباید باشد و این فقر است که جامعه اسلامی را دچار آسیب بزرگ می کند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان مسئولیت سنگینی برای تکسین آلام روحی، روانی و معنوی خانواده زندانیان و کمک رسانی به آنها دارد.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف، گروهی از محکومین را مورد عفو و رأفت اسلامی قرار می دهند تا این مجرمین به کانون خانواده بازگشته و نظام خانواده خود را حفظ کنند.

سجادی ضمن قدردانی از تلاش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نایین در خدمتگزاری به خانواده زندانیان، خواستار همکاری و مساعدت افراد خیر و نهاد ها در این زمینه شد.

رییس دادگستری نایین نیز گفت: جامعه باید از خانواده زندانیان به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی که متوجه این خانواده هاست حمایت کند.

محمدخادمی گسترش اختلافات خانوادگی، افزایش اعتیاد و طلاق و جرایم ناشی از زندانی کردن افراد را از تبعات اجتماعی زندانی شدن هر فرد در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز نقش مشارکت عمومی در جبران نارسایی ناشی از زندانی شدن افراد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، افزود: جامعه باید از خانواده زندانیان به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی که متوجه این خانواده هاست حمایت کند.

رییس دادگستری نایین با بیان اینکه 90 درصد زندانیان نایین غیر بومی هستند، گفت: بهره گیری از ظرفیت های ادارات و خیرین به منظور حمایت از خانواده زندانیان از جمله اهداف برگزاری همایش نسیم مهر است.

وی کاهش آسیب های ناشی از حبس، ایجاد فرصت های شغلی برای زندانیان و خانواده آنان، ارتقای سطح آگاهی مردم و مسئولان نسبت به تبعات ناشی از زندانی شدن افراد و مشکلات خانواده زندانیان، افزایش مشارکت های اجتماعی، فرهنگسازی برای حمایت از خانواده زندانیان و تقویت تعامل بین دستگاه ها و ارگان های حمایتی شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

خادمی با بیان اینکه در شهرستان نایین مرکز مراقبت بعد از خروج زندانی نداریم، گفت: زندانیان پس از آزادی برای استخدام شدن در ارگان های دولتی و یا بخش خصوصی به ویژه در زمانی که کارفرمایان تقاضای سوء پیشینه می کنند با مشکل روبرو هستند.

وی ابراز داشت: در این راستا با توجه به قانونی که در سال 92 به تصویب رسیده و اجرایی شده است، چنانچه مدت زمان قانونی از زمان پایان محکومیت گذشته باشد و جرمی را تکرار نکرده باشد سوء پیشینه وی حذف و برای استخدام مشکلی نخواهد داشت.

خادمی افزود: در سال 93 مبلغ یکصد میلیون تومان توسط خیرین در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان در نایین اهدا شد.

شهرستان نایین در 140کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار