برداشت قیسی نوبرانه، باقلا و جو در کاشان

تابناک: مدیر جهادکشاورزی کاشان از پیش بینی برداشت 12 هزار تن قیسی نوبرانه، باقلا و جو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا مجید کافی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت این محصولات اظهار داشت: از اوایل اردیبهشت ماه سال زراعی جاری برداشت باقلا از سطح 350 هکتار کشت این محصول در کاشان آغاز شد.

وی با اشاره به ارسال محصول تولیدی به شهرستانها و استانهای مجاور نظیر قم و تهران افزود: با احتساب متوسط عملکرد 20 تن در هکتار پیش بینی می شود حدود هفت هزار تن باقلا از این مزارع برداشت شود.

به گفته وی در سال زراعی گذشته پنجهزار و 600 تن از این محصول در مزارع شهرستان کاشان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان همچنین به آغاز برداشت جو در یکهزار و 800 هکتار سطح زیرکشت این محصول در کاشان اشاره و تاکید کرد: با توجه به خسارت بالای عوامل محیطی نظیر سرما و تندباد پیش بینی می شود افزون بر چهار هزار و 500 تن جو از مزارع شهرستان برداشت شود که این رقم در سال گذشته شش هزار تن بوده است.

به گفته کافی زاده سطح باغات قیسی نیز در مناطق دشت شهرستان کاشان حدود 150 هکتار است که با توجه به بروز حوادث پیش بینی نشده به خصوص سرمازدگی، حدود 70 درصد از این باغات دچار خسارت شده است.

وی با اشاره به برداشت یک هزار تن قیسی نوبرانه در سال گذشته افزود: متوسط برداشت قیسی از هر هکتار در کاشان 15 تن است و بیشترین سطح زیرکشت مربوط به رقم شکر پاره است که یک رقم زودرس می باشد.

کافی زاده همچنین اظهار داشت: به منظور ردیابی و تعیین بیولوژی و تعداد نسل آفاتی نظیر کرم بِه، کرم سیب، مگس گیلاس، کرم خراط، کرم گلوگاه انار و کرم آلو در سال زراعی جاری تله های فرمونی تحویل شده از سوی مدیریت حفظ نباتات استان در اختیار ناظرین طرح های خرید خدمت قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار